مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

هرآنچه باید درباره لیفت پیشانی بدانید

لیفت پیشانی در مشهد - لیفت ابرو و پیشانی

هرآنچه باید درباره لیفت پیشانی بدانید

بازدیدها : 3997 بازدید

عمل لیفت پیشانی در مشهد. لیفت پیشانی یک روش جراحی برای اصلاح افتادگی پوست پیشانی، ابرو و پلک فوقانی است. همچنین ظاهر چین و چروک در پیشانی و بین چشم را نیز بهبود می بخشد. در این مطلب به بررسی کامل عمل لیفت پیشانی در مشهد می پردازیم. مواردی از جمله : روش عمل لیفت پیشانی، لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی، کاندیداهای عمل لیفت پیشانی، مدت ماندگاری لیفت ابرو و پیشانی و عوارض و خطرات آن از جمله مواردی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دکتر کامران کاویانی فر، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

جهت تعیین وقت معاینه و مشاوره با ما تماس بگیرید :

– 09018191885

مشهد – بلوار فردوسی – بین ثمانه و مهدی – پلاک 189 – ساختمان پزشکان سلامت

لیفت پیشانی چیست؟

با عمل لیفت پیشانی، ماهیچه ها و پوستی که باعث ایجاد علائم پیری و افتادن ابروها می شود و همچنین خطوط اخم از بین رفته یا بهبود می یابد.

عمل لیفت پیشانی در مشهد ممکن است به تنهایی یا با روش های دیگری مانند عمل لیفت صورت، جراحی پلک یا عمل زیبایی بینی انجام شود. این عمل جراحی را می توان در مرکز جراحی سرپایی یا بیمارستان انجام داد. این کار معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود، و نیازی به یک شب ماندن در بیمارستان ندارد.

این عمل با استفاده از بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی قابل انجام است و بستگی به شرایط عمل بیمار و نظر جراح دارد.

روش های لیفت پیشانی در مشهد

موها به سمت بالا و به دور از منطقه تحت جراحی نگه داشته می شوند. ممکن است قسمتی از موهای جلوی خط برش نیاز به تراشیدن داشته باشند اما قسمت های زیادی از مو تراشیده نمی شوند.

جراح برش جراحی را در سطح گوش انجام می دهد. این برش در قسمت بالای پیشانی در خط مو ادامه خواهد داشت تا پیشانی خیلی بلند نشود.

 اگر جلوی سر بیمار کم مو یا طاس باشد، ممکن است جراح از برش در وسط پوست سر استفاده کند تا زخم قابل رویت نباشد.

 برخی از جراحان از چندین برش کوچک استفاده می کنند و با استفاده از آندوسکوپ (یک ابزار نازک بلند که در انتها یک دوربین کوچک دارد) عمل جراحی را انجام می دهند. از پروتزهای قابل حل برای نگه داشتن پوست لیفت شده استفاده می شود.

 جراح پس از حذف بافت، پوست و ماهیچه اضافی، برش را با بخیه می بندد. قبل از پانسمان، مو و صورت شما شسته می شود.

لیفت پیشانی در مشهد - قبل و بعد از لیفت پیشانی

بیشتر بخوانید : لیفت صورت در مشهد

عمل لیفت پیشانی برای چه افرادی انجام می شود؟

عمل لیفت پیشانی معمولا در افراد 40 تا 60 سال انجام می شود تا تأثیرات پیری را کاهش دهد. همچنین عمل لیفت پیشانی می تواند به افرادی که به صورت ارثی دارای شرایطی چون افتادگی ابروها یا خطوط بالای بینی هستند کمک کند.

در افراد جوان تر، عمل لیفت پیشانی می تواند سبب بالا بردن ابروهای افتاده ای شود که سبب غمناک دیده شدن چهره فرد می شوند. گاهی در بعضی از افراد این افتادگی به قدری زیاد است که قسمت بالایی میدان بینایی آنها را مسدود می کند.

یک کاندیدای خوب برای عمل لیفت پیشانی دارای یک یا چند مورد از موارد زیر است:

خطوط عمیق بین چشم

 چین و چروک های افقی روی پیشانی

 افتادگی ابروها

 بافت شل و افتاده قسمت بیرونی پلک ها

بیشتر بخوانید : جوانسازی صورت با تزریق بوتاکس

لیفت آندوسکوپی ابرو چیست؟

یکی از دیگر روش های لیفت پیشانی در مشهد، لیفت اندوسکوپیک ابرو است. در این روش طول برش به حداقل ممکن می رسد در نتیجه درد کمتر و احتمال ریزش موی کمتری در پی خواهد داشت. همچنین نسبت به روش لیفت ابروی معمولی که برش های بزرگی در پوست سر ایجاد می شود، ریسك كمتر و بهبودی سریع تری دارد.

جراحی لیفت آندوسکوپی یک روش ساده، با حداقل تهاجم است که باعث بهبود چشمگیر تصویر شما می شود، اما به روشی بسیار طبیعی و ظریف.

دکتر کامران کاویانی فر متخصص جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی است و 10 سال تجربه در استفاده از این تکنیک برای دست یابی به نتایج زیبا در افراد در سنین مختلف دارد. هنگامی که چهره شما به میان می آید، دکتر کاویانی فر این نظر را دارد که حفظ یک ظاهر طبیعی، جوان و جلوگیری از ظهور یک مشخصه مصنوعی یک امر بسیار مهم در جراحی زیبایی است.

در طی روش لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی، چندین برش کوچک جهت دسترسی در موها و پوست سر ایجاد می شود و از وسایل مخصوصی برای رهاسازی و بالا بردن ابروها استفاده می شود در حالی که همزمان چین و چروک و خطوط پیشانی و ابرو نیز به صورت طبیعی صاف می شود.

عمل لیفت پیشانی در مشهد

بیشتر بخوانید : عمل پیشانی ناندرتال

خطرات و عوارض عمل لیفت پیشانی

خطرات بیهوشی و جراحی به طور کلی عبارتند از:

واکنش به داروها

 مشکلات تنفسی

 خونریزی، لخته شدن خون و عفونت

 

خطرات جراحی لیفت پیشانی شامل موارد زیر است:

ایجاد هماتوم زیر پوست که ممکن است نیاز به جراحی برای تخلیه داشته باشد

آسیب به اعصاب کنترل کننده عضلات صورت (معمولاً موقتی است)

عدم بهبودی مناسب زخم ها

احساس درد

 بی حسی یا سایر تغییرات احساس پوستی

در بعضی موارد، در عمل لیفت پیشانی ممکن است چین و چروک و افتادگی ابرو در یک طرف پیشانی یا هر دو طرف همچنان باقی بماند، در این صورت شما نیاز به جراحی بیشتر خواهید داشت تا هر دو طرف یکدست شوند.

اگر قبلاً برای لیفت پلک های فوقانی جراحی پلاستیک انجام داده اید، عمل لیفت پیشانی توصیه نمی شود زیرا عمل مجدد می تواند در توانایی شما در بستن پلک ها تأثیر بگذارد.

در بیشتر افراد، برش لیفت پیشانی در زیر خط مو قرار دارد. اگر خط مویی بالاتر رود، ممکن است بعد از عمل جراحی اسکار نازکی مشاهده کنید. شما باید موهای خود را به گونه ای مدل دهید که بخشی از پیشانی شما را بپوشاند.

در بعضی موارد ممکن است ریزش مو در امتداد لبه های زخم رخ دهد که با برداشتن بافت زخم یا نواحی ریزش مو قابل درمان است تا اسکار جدیدی ایجاد شود. ریزش موی دائمی پس از لیفت پیشانی نادر است.

نکته مهم :

جهت کاهش و به صفر رساندن عوارض عمل لیفت پیشانی بایستی حتما به فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه نمایید، مراجعه به پزشکان غیر متخصص و غیر حرفه ای تنها به علت پرداخت هزینه های پایین تر ریسک عوارض عمل های زیبایی را افزایش خواهد داد و از طرفی سبب افزایش هزینه ها جهت جبران یک عمل زیبایی نامناسب و انجام عمل های بیشتر خواهد شد.

اقدامات قبل از عمل لیفت پیشانی

قبل از عمل جراحی، جلسه مشاوره خواهید داشت. این جلسه شامل بررسی تاریخچه پزشکی شما، معاینه بدنی و ارزیابی روانشناختی خواهد بود.

در این جلسه با خیال راحت سوالات و نگرانی های خود را از جراح بپرسید. مطمئن باشید که پاسخ سوالات خود را گرفته اید. شما باید از اقدامات لازم قبل از عمل، نحوه عمل خود و مراقبت های بعد از عمل کاملاً مطلع شوید.

به مدت یک هفته قبل از عمل ممکن است از شما خواسته شود که از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند خودداری کنید. این داروها ممکن است باعث افزایش خونریزی در حین عمل شوند.

برخی از این داروها آسپرین، ایبوپروفن (Advil ، Motrin) و ناپروکسن (Aleve ، Naprosyn) هستند.
اگر در حال مصرف داروی وارفارین (کوادامین ، جانتوون) ،dabigatran (Pradaxa) ، apixaban (Eliquis) ، rivaroxaban (Xarelto) یا کلوپیدوگرل (Plavix) هستید، قبل از قطع یا تغییر نحوه مصرف این داروها با جراح خود صحبت کنید.

روزهای قبل از عمل:

از جراح خود بپرسید که در روز جراحی چه دارویی باید مصرف کنید.

اگر در روزهای قبل از جراحی سرماخوردگی، آنفولانزا، تب، تبخال یا هر بیماری دیگری دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

در روزهای شیوع بیماری کوید 19 لازم است تا قبل از عمل لیفت پیشانی علاوه بر آزمایش های مورد نیاز، تست کرونا نیز از شما گرفته شود و در صورت منفی بودن جواب تست عمل جراحی شما انجام خواهد شد.

در صورت ابتلا به بیماری کرونا از مراجعه به مطب جدا خودداری فرمایید.

روز عمل :

بعد از نیمه شب و حدود 12 ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. شامل استفاده از آدامس و قرص نعناع نیز می شود. اگر احساس خشکی دهان دارید، دهان خود را با آب بشویید. مراقب باشید که آب ننوشید.

داروهایی که به شما گفته شده است با یک جرعه کوچک آب مصرف کنید.

به موقع برای عمل جراحی در کلینیک حضور یابید.

حتماً از سایر دستورالعمل های خاص جراح خود پیروی کنید.

بیشتر بخوانید : لیست قیمت عمل زیبایی

مراقبت های بعد از عمل لیفت پیشانی

منطقه تحت درمان با یک پد استریل و یک باند الاستیک بانداژ می شود تا از خونریزی و تورم جلوگیری شود. در محل جراحی احساس بی حسی و درد موقتی خواهید داشت که می توانید با دارو آن را کنترل کنید.

برای جلوگیری از تورم ، 2 تا 3 روز بعد از عمل سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. مقداری کبودی و تورم در اطراف چشم و گونه ها ایجاد می شود، اما باید در چند روز یا یک هفته بعد از عمل از بین برود.

با رشد مجدد اعصاب، بی حسی پیشانی و پوست سر با خارش یا سوزن سوزن شدن جایگزین می شود. ممکن است 6 ماه طول بکشد تا این احساسات به طور کامل از بین برود. باندها یک یا دو روز بعد از عمل برداشته می شوند. طی 10 تا 14 روز بعد از عمل نیز، بخیه ها یا گیره ها در دو مرحله برداشته می شوند.

ماندگاری لیفت پیشانی چقدر است؟

از آنجا که بیماران همچنان افزایش سن خواهند داشت و این افزایش سن امری اجتناب ناپذیر است بنابراین با تجربه اثرات گرانشی و نوسانات وزنی، نمی توان گفت که نتیجه عمل صد در صد دائمی است. تعدادی از عوامل که می توانند بر ماندگاری نتایج عمل شما تأثیر بگذارند، شامل موارد زیر است:

سبک زندگی

 سلامت کلی

 مراقبت از پوست

 قرارگیری در معرض نور خورشید

 کشیدن سیگار

 خاصیت ارتجاعی پوست

 محیط

رژیم غذایی، ورزش و رژیم نگهداری

افرادی که دارای پیشانی کوتاه تر، بافت های نازک تر، چین و چروک های با عمق ریز تا متوسط و پوست کمتر چرب هستند ممکن است نتایج طولانی مدت بهتری داشته باشند.

بیمارانی که دارای پوستی ضخیم تر، ابروهای با افتادگی شدید، چین و چروک های عمیق و عضلات پیشانی ضخیم هستند ممکن است بعد از عمل نتایج کمتری داشته باشند.

منابع : medlineplus.gov ، drkamran-kawiani

اگر شما نیز علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمل لیفت پیشانی در مشهد هستید، لطفا برای تعیین وقت مشاوره با دکتر کاویانی فر با شماره تلفن های – 09018191885 تماس بگیرید.

رزرو آنلاین نوبت مشاوره

تصاویر عمل های زیبایی دکتر کاویانی فر را در اینستاگرام ببینید : dr.kamran.kavianifar@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.