مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

جوانسازی صورت با تزریق بوتاکس

بوتاکس در مشهد - جوانسازی پوست در مشهد

جوانسازی صورت با تزریق بوتاکس

بازدیدها : 6413 بازدید

در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره بوتاکس در مشهد ، مزایا و معایب تزریق بوتاکس و هزینه بوتاکس پیشانی و نکات مهم آن بیشتر آشنا شوید :

بوتاکس چیست؟

سم بوتولینوم (Botox ، onabotulinumtoxinA) ماده ای است که بیش از یک قرن از کشف آن می گذرد و بیش از 50 سال است که در اهداف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردهای اولیه آن برای تنبلی چشم (استرابیسموس) ، بلفارواسپاسم (عدم توانایی در حرکت پلک ها به روش های خاص) و گردن دردناک (دیستونی گردن) بوده است.

یک تصور غلط رایج این است که بوتاکس در واقع عضلات صورت را فلج می کند. اگرچه، این فلج شدگی با تزریق مقادیر شدید بوتاکس اتفاق می افتد اما اکثر پزشکان در تلاشند فقط مقداری بوتاکس تزریق کنند که به بیمار اجازه دهد حرکت محدودی در عضلات صورت خود داشته باشد.

سم بوتولینوم با مسدود کردن رها شدن ماده شیمیایی به نام استیل کولین، عضلات را شل می کند.
از بوتاکس می توان جهت کاهش چین و چروک های صورت با فلج کردن ماهیچه های زیرین استفاده نمود. بوتاکس برای درمان میگرن، اختلالات عضلانی و برخی اختلالات مثانه و روده نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تزریق بوتاکس در مشهد

بیشتر بخوانید : تزریق چربی به گونه + عکس

بوتاکس صورت چگونه انجام می شود ؟

با استفاده از بوتاکس می توان چین و چروک های صورت را بهبود بخشید. همچنین از بوتاکس برای از بین بردن خطوط افقی پیشانی استفاده می شود. تزریق باید در قسمت میانی پیشانی انجام شود، در غیر این صورت افتادگی ابرو اتفاق می افتد. در پیشانی بوتاکس جذب عضلات محل مورد درمان می شود و به مرور زمان از آزاد شدن ماده ای که باعث انقباض عضلات می شود، جلوگیری می کند. در نتیجه چین و چروک و خطوط اخم صورت تا میزان زیادی بهبود می یابد.

بوتاکس پیشانی اگر خلاقانه انجام شود با این روش می توان ابروها را نیز بالا برد. ایجاد تقارن در پلک ها یا ابروها نیز توسط بوتاکس انجام می شود.


جهت تعیین نوبت مشاوره با دکتر کامران کاویانی جهت تزریق بوتاکس با شماره  تماس حاصل فرمایید.


بوتاکس روشی موقتی است و حدود 6 تا 9 ماه ماندگاری دارد و پس از حذف اثر آن عضلات صورت مجددا توانایی حرکت، انقباض و انبساط را خواهند داشت. برای اینکه عضلات صورت به صاف بودن عادت کنند و اثر بوتاکس دراز مدت شود بهتر است هر چند ماه یکبار تکرار شود.

جراحان شجاع ممکن است از بوتاکس برای خط لبخند و عضلات اطراف دهان استفاده کنند، و از این طریق چین و چروک اطراف لبها را کاهش دهند. اما 16 عضله در اطراف دهان همه در ایجاد لبخند نقش دارند: احتمال تزریق آنها دقیقاً بصورت متقارن زیاد نیست.

تزریق نامتقارن باعث می شود كه صورت شما حالتی پیدا کند که انگار دچار سكته مغزی شده اید. استفاده بیش از حد از تزریقات باعث ایجاد مشکل گفتار، حتی افتادگی خواهد شد. بنابراین این تزریقات اصلا توصیه نمی شود.

تزریق بوتاکس در مشهد

مزایای بوتاکس

بوتاکس قابل استفاده برای همه افراد هم خانم ها و هم آقایان می باشد. تزریق بوتاکس در مشهد بدون نیاز به عمل جراحی و بدون هیچ گونه درد و خونریزی در کمتر از 10 دقیقه صورت شما را جوان تر می سازد. بوتاکس روشی بی خطر بوده که اگر توسط متخصص با تجربه و توسط مواد با کیفیت انجام شود جوانی و زیبایی تازه ای به شما هدیه خواهد داد.

آیا بوتاکس می تواند از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند؟

این ادعا وجود دارد که تزریق بوتاکس می تواند از ایجاد چین و چروک بیشتر جلوگیری کند. بوتاکس نزدیک به 20 سال است که به عنوان راه حلی برای درمان علائم پیری پوست به بازار عرضه شده است. همچنین بوتاکس می تواند قبل از اینکه چین و چروک یا خطوط ریز در چهره شما دیده شود، از ایجاد آن پیشگیری نماید.

برخی از متخصصان پوست بر این باورند که در صورت تزریق بوتاکس در مراحل اولیه ایجاد خطوط ریز چین و چروک، به توقف بیشتر شدن آنها کمک خواهد کرد. کاندیدای ایده آل کسی است که خطوط ریز به تازگی روی صورت او نمایان شده است، این خطوط نشان دهنده ایجاد چین و چروک در آینده ای نزدیک است.

افراد در اواسط یا اواخر دهه 20 سالگی یا حتی اوایل دهه 30 سالگی کاندیداهای خوبی برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک با استفاده از بوتاکس در نظر گرفته می شوند.

خطرات بوتاکس و عوارض جانبی

طبق گزارش AAOS، برای کاهش خطر عوارض جانبی، بوتاکس فقط برای افرادی که از سلامتی خوبی برخوردار هستند استفاده می شود.
عوارض جانبی احتمالی شامل موارد زیر است:

– کبودی در محل تزریق
– افتادگی پلک ها ، که می تواند چندین هفته طول بکشد
– قرمزی چشم و سوزش
– سردرد

مصرف قطره چشم قبل از تزریق بوتاکس ممکن است به کاهش برخی از عوارض جانبی کمک کند. همچنین برای جلوگیری از کبودی، بایستی چند روز قبل تزریق بوتاکس از مصرف هرگونه رقیق کننده خون خودداری شود.
بوتاکس توصیه نمی شود اگر:

– باردار یا شیرده هستید
– عضلات صورت ضعیف دارید
– اگر مشکلات پوستی مانند پوست ضخیم یا زخم های عمیق دارید
– مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس یا هر نوع دیگری از بیماری عصبی عضلانی هستید

بیشتر بخوانید : تزریق چربی برای بزرگ کردن سینه

هزینه تزریق بوتاکس در مشهد

هزینه ی تزریق بوتاکس در مشهد بسیار متغیر است. هزینه تزریق بوتاکس ممکن است بر اساس ناحیه مورد نظر و یا بر اساس تعداد واحد تعیین شود.

اما به طور کلی مقدار مواد مصرف شده در تعیین هزینه بوتاکس تاثیرگذار است. هر چه خطوط صورت و عمق خطوط بیشتر باشد به بوتاکس بیشتری نیاز است. همچنین مارک بوتاکس مورد استفاده، تخصص و تجربه پزشکی که بوتاکس را برای شما انجام می دهد و موقعیت جغرافیایی در تعیین هزینه بوتاکس در مشهد موثر خواهد بود.

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نگرانی در خصوص تزریق بوتاکس و دریافت نوبت مشاوره با دکتر کامران کاویانی، می توانید با شماره تلفن تماس حاصل نمایید.

منابع : emedicinehealth , sharecarehealthline

4 دیدگاه

  1. با سلام
    خط خنده عمیق یک سانتی وغیر قابل تحمل

    1. Author

      با سلام
      خط خنده با تزریق فیلر قابل اصلاح است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر برای اصلاح خط لبخند با شماره تلفن 09914472099 تماس بگیرید.

  2. سلام
    چند روز بعد از تزریق بوتاکس می توان عمل کاشت مو انجام داد؟
    از اونجایی که کاشت مو با تزریق بی حسی همراه می باشد و بعد از عمل تورم پیشانی و صورت ایا ممکنه است باعث جابجایی و یا انتشار تزریقات بوتاکس شود؟

    آیا یک هفته بعد از بوتاکس پیشانی می توان عمل کاشت موی سر انجام داد؟

    1. Author

      سلام
      بله بعد از یک هفته از تزریق بوتاکس می توانید کاشت مو انجام دهید. جهت بررسی شرایط خود لازم است با درمانگر خود نیز مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.