مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

زمان مناسب برای انجام خدمات دندانپزشکی بعد از عمل بینی

زمان مناسب برای انجام خدمات دندانپزشکی بعد از عمل بینی

بازدیدها : 5962 بازدید

از آنجا که فاصله ی بین دهان و بینی کم و ارتباط عصبی قوی بین آن ها وجود دارد، دندانپزشکی بعد از عمل بینی اقدامی پر ریسک و خطرناک می باشد. یکی از اقدامات مهمی که حتما باید قبل از رینوپلاستی انجام دهید مراجعه به دندانپزشکی و درمان دندان هایی است که امکان دارد چندماه بعد از عمل بینی شما را به دردسر بیاندازند. پس چنانچه دندانی دارید که در شرف پوسیدگی است و نیاز به درمان دارد یا اگر احتمال میدهید دندان های عقلتان ایجاد مشکل خواهند کرد، حتما قبل از جراحی بینی این موارد را درمان کنید. سایر خدمات دندانپزشکی مثل لمینت و کامپوزیت، ایمپلنت، بلیچینگ، جرمگیری و… که جز خدمات اضطراری نیستند را میتوان به چندماه بعد از عمل بینی هم موکول کرد.

در ادامه این مطلب زمان مناسب برای مراجعه هر یک از خدمات دندانپزشکی بعد از عمل بینی را به طور کامل توضیح داده ایم.

دندانپزشکی قبل از عمل بینی

پزشکان توصیه میکنند قبل از جراحی بینی حتما برای معاینه دندان های خود به دندانپزشکی مراجعه نمایید و مشکلات مربوط به آن را حل کنید. بین عمل جراحی بینی و خدمات دندانپزشکی که انجام میدهید باید 2 تا 4 هفته، بسته به کاری که روی دندان انجام میدهید فاصله باشد. اگر شرایط دهان و دندان های شما حاد باشد و بهبود آن بیشتر از 4 هفته زمان ببرد باید تا زمان بهبود کامل صبر کنید.

ایمپلنت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟!

ایمپلنت دندان یکی از روش های مرسوم برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته است. بخاطر اینکه پروسه ی کاشت ایمپلنت دندان زمانبر است بسیاری از افراد مرددند که ابتدا عمل بینی انجام دهند یا کاشت دندان. در مقاله ایمپلنت دندان در مشهد جزئیات کامل این پروسه و طول درمان آن بیان شده است.

ایمپلنت قبل از جراحی بینی

فرایند کاشت ایمپلنت حداقل سه ماه زمان می برد. چنانچه میخواهید قبل از عمل بینی ایمپلنت دندان انجام دهید باید آن را تا زمان بهبودی کامل(حداقل 3 ماه) به تعویق بیندازید.

ایمپلنت بعد از جراحی بینی

ایمپلنت دندان روشی تهاجمی است که فشار زیادی به فک و بینی فرد وارد می‌کند به همین دلیل افرادی که جراحی بینی انجام داده اند باید حداقل بعد از گذشت 6 ماه از عملشان ایمپلنت انجام دهند.

انجام ایمپلنت و عمل بینی به طور همزمان

برخی مراجعین به دلیل طولانی بودن پروسه کاشت ایمپلنت، از جراح خود میخواهند که جراحی بینی را همزمان با فرایند ایمپلنت انجام دهند اما این تصمیم درست نیست چون ایمپلنت و جراحی بینی فشار زیادی به بدن وارد میکنند و انجام همزمان آن ها بدن را ضعیف و روند درمان را کند میکند. پس راه درست این است که تا بهبودی کامل یکی از این موارد صبر پیشه کنید و پس از آن به فکر مورد دیگر باشید.

لمینت و کامپوزیت دندان بعد از عمل بینی

هیچ محدودیتی برای انجام لمینت و کامپوزیت قبل از عمل بینی وجود ندارد اما بهتر است ابتدا جراحی بینی و بعد از آن لمینت یا کامپوزیت دندان انجام دهید. چون بر اثر تراش هایی که حین جراحی بینی صورت میگیرد به دندان ها فشار وارد می‌شود و احتمال شکستگی لمینت یا کامپوزیت ها وجود دارد.

زمان دقیق لمینت یا کامپوزیت کردن دندان ها بعد از رینوپلاستی، حتما باید با مشورت پزشک انجام شود. اما به طور معمول 2 ماه بعد از جراحی بینی این امکان فراهم میشود.

کامپوزیت دندان بعد از عمل بینی
حتما به دندانپزشک خود اطلاع دهید که جراحی بینی انجام داده اید تا با احتیاط و ملاحظه بیشتری با شما رفتار کند.

رابطه ارتودنسی و عمل بینی

به صورت کلی بهتر است اول ارتودنسی و بعد از آن رینوپلاستی انجام شود چون بینی باید روی بستر مناسب قرار گیرد. با اتمام دوره درمان ارتودنسی فک و دندان ها در موقعیت مناسب تثبیت می‌شوند و بعد از آن نوبت به جراحی بینی میرسد. همچنین یکی از نکات مهمی که جراح بینی برای نتیجه ی نهایی بینی به آن توجه میکند تناسب بینی با لب می باشد از آنجا که ارتودنسی علاوه بر فک و دندان ها موقعیت فک را هم تغییر میدهد بهترین راه این است که اول ارتودنسی قبل از عمل بینی انجام شود.

چنانچه بعد از عمل بینی به ارتودنسی احتیاج پیدا کردید باید حداقل یکماه از زمان جراحی بینی بگذرد و سپس اقدام به انجام آن کنید.

البته برای این کار حتما با جراح بینی و دندانپزشک خود مشورت کنید و در نهایت طبق توصیه ی آن ها عمل کنید.

ارتودنسی بعد از عمل بینی یا قبل آن؟
بهتر است ارتودنسی را قبل از عمل بینی انجام دهیم یا بعد از آن؟

آیا میتوان ارتودنسی و عمل بینی را به صورت همزمان پیش برد؟

ممکن است در شرایط خاص به اجبار تصمیم بگیرید قبل از اتمام دوره درمان ارتودنسی، جراحی بینی انجام دهید اما باید در نظر داشته باشید که احتمال دارد حین تنظیم براکت ها به صورت و بینی شما فشار وارد شود و روی بخیه ها اثر منفی بگذارد. همچنین ارتودنتیست به دلیل رعایت شرایط شما دچار محدودیت هایی میشود به همین دلیل معمولا انجام همزمان این دو روش توصیه نمیشود.

در مقاله ارتودنسی دندان در مشهد میتوانید اطلاعات بیشتر درباره طول درمان ارتودنسی، شرایط و مراحل آن را بخوانید.

بهترین زمان برای انجام خدمات دندانپزشکی بعد از عمل بینی

در جدول زیر بهترین زمان برای انجام خدماتی مثل بلیچینگ، کشیدن دندان، روکش و عصب کشی بعد از عمل بینی را به صورت خلاصه آورده ایم:

خدمات زمان مناسب برای انجام بعد از عمل بینی
بلیچینگ دندان 1 ماه
کشیدن دندان آسیا فک بالا 6 ماه
کشیدن دندان آسیا فک پایین 4 ماه
کشیدن دندان عقل فک بالا 8 ماه
کشیدن دندان عقل فک پایین 6 ماه
روکش دندان  1 ماه
عصب کشی 4 ماه

خدمات دندانپزشکی در کلینیک بارانا

تمام خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی عنوان شده در این مطلب، در کلینیک بارانا با بهترین کیفیت توسط متخصصین باتجربه ارائه می‌شود. نمونه کارهای بیشتر و رضایت مراجعه کنندگان این مجموعه را میتوانید در وبسایت کلینیک دندانپزشکی بارانا یا پیج اینستاگرام به آدرس (barana_dentalclinic) مشاهده نمایید.

تلفن تماس: 05137609009 – 09157609009

ساعات پاسخگویی مشاوران: صبح 9 الی 14 – عصر 17 الی 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.