مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

آتل بینی بعد از عمل؛ زمان و نحوه برداشتن آن

برداشتن آتل بینی بعد عمل - چند روز بعد از عمل بینی آتل برداشته می شود

آتل بینی بعد از عمل؛ زمان و نحوه برداشتن آن

بازدیدها : 78457 بازدید

آتل بینی بعد از عمل . دکتر کاویانی فر با توجه به تخصص و تجربه بالایی که دارند عمل زیبایی بینی را به گونه ای انجام می دهند که نقایص بینی برطرف شده و بینی از لحاظ شکل و اندازه به بهترین نحو ممکن تغییر کند. با این حال بهبودی پس از عمل بینی نیز نقش مهمی در نتیجه نهایی جراحی دارد. آتل بینی یا اسپلینت یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بهبودی پس از جراحی زیبایی بینی است. آتل بینی به بهبودی پس از جراحی زیبایی بینی کمک می کند. در ادامه به برخی از سوالات متداول در مورد نقش آتل در روند بهبودی جراحی زیبایی بینی پاسخ می دهیم.

 

 

آتل بینی چیست؟

آتل بینی، گچ یا اسپلینت بینی آتل پلاستیکی یا سیلیکونی کوچک است که برای تثبیت بینی پس از جراحی استفاده می شود. آتل بینی پس از عمل توسط جراح بر روی بینی شما قرار داده می شود. روش استفاده شده برای قرار دادن آتل در محل نسبتاً ساده است. قبل از ترک بیمارستان، پزشک یا پرستار باید نحوه مراقبت از آتل و مدت زمان باقی ماندن آتل بینی را توضیح دهد.

برداشتن آتل بینی بعد عمل

 

آتل ها در داخل بینی قرار می گیرند یا خارج از آن؟

پس از عمل جراحی بینی بسته به نوع عمل می توان آتل ها را در داخل یا خارج بینی قرار داد. البته در بیشتر موارد، یک آتل کوچک همراه با باند در قسمت خارجی بینی قرار می گیرد. آتل خارجی یک ساختار کوچک و سخت است که اساساً مانند گچ بینی عمل می کند.

گاهی اوقات، آتل داخل بینی قرار می گیرد. آتل های داخلی معمولاً وقتی شکل می گیرند که تیغه داخل بینی تغییر شکل داده شده باشد. آتل داخلی همان شکل و احساس آتل خارجی را دارد، اما برای کمک به حفظ ساختار داخلی در داخل بینی قرار می گیرد.

آتل های داخلی بینی در سوراخ های بینی پوشیده شده و با چند بخیه متصل می شوند.

انتخاب آتل خارجی یا داخلی با توجه به نوع جراحی انجام می شود. رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی برای تغییر ظاهر بینی یا کمک به بهبود تنفس انجام می شود. پس از جراحی زیبایی بینی، جراح شما یک آتل خارجی را روی بینی شما قرار می دهد تا بافت بینی که تحت درمان قرار گرفته است تثبیت شود.

اسپلینت داخل بینی - آتل داخل بینی
آتل داخل بینی

 

آتل بینی برای چه مواردی استفاده می شود؟

آتل دارای دو هدف بسیار مهم است:

– تثبیت بافتی که به تازگی جراحی شده است.

– محافظت از بینی در زمان بهبودی

 

آتل بینی پس از جراحی های زیر استفاده می شود :

– رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی

– سپتوپلاستی

– جراحی سینوس

– ترمیم شکستگی بینی

 

آتل بینی چگونه عمل می کند؟

از آتل بینی به این دلیل استفاده می شود که اندازه و شکل بینی، سوراخ های بینی یا سپتوم بعد از جراحی بینی با قبل از جراحی متفاوت است.

آتل ها تا زمان بهبودی بافت بینی به حفظ شکل و اندازه جدید بینی کمک می کنند. اگر در روزهای بعد از عمل به طور تصادفی ضربه ای به بینی وارد شود، آتل بینی تا حدودی از آسیب رسیدن به بینی در اثر ضربه محافظت می کند.

اسپلینت خارجی بینی مانند ذوزنقه است. انتهای باریک تر آن روی پل بالایی بینی قرار می گیرد تا انتهای بازتر بتواند قسمت تحتانی بینی را بپوشاند. آتل پس از قرار گرفتن روی بینی تا زمان مشخص لازم است روی بینی باقی بماند.

 

چند روز بعد از عمل بینی آتل برداشته می شود؟

یکی از سوالاتی که بسیار پرسیده می شود این است که آتل یا گچ عمل بینی چند روز باید بماند ؟ممکن است با وجود آتل شما احساس راحتی نداشته باشید یا مشتاق باشید که سریع تر بینی جدید خود را ببینید. اما باید بدانید که آتل لازم است تا حدود یک هفته پس از عمل جراحی روی بینی باقی بماند. زمان دقیق برداشتن آتل بینی بعد از عمل توسط پزشک یا پرستار به شما گفته می شود.

 

نحوه برداشتن گچ روی بینی

نحوه برداشتن آتل بینی به این صورت است که شما باید در روز برداشتن آتل و قبل از مراجعه به دکتر استحمام نمایید. اجازه دهید تا آتل به اندازه کافی خیس بخورد تا مقداری شل شود. البته توجه داشته باشید که به آتل بینی دست نزنید. پس از مراجعه به دکتر این آتل شل شده به راحتی توسط پزشک و یا پرستار برداشته می شود و سپس بخیه های خارجی بینی نیز کشیده می شود.

 

فیلم برداشتن آتل بینی

در ویدیو زیر می توانید نحوه برداشتن آتل بینی زیباجوی عزیز در مطب دکتر کاویانی فر را ببینید.

آیا برداشتن آتل بینی درد دارد؟

خیر برداشتن گچ یا آتل بینی هیچگونه دردی ندارد. همانطور که گفته شد لازم است قبل از مراجعه به مطب حمام رفته و اجازه دهید آتل بینی به اندازه کافی خیس بخورد. در این صورت برداشتن گچ بینی به هیچ عنوان دردی نخواهد داشت.

 

مراقبت های آتل بینی بعد عمل

در اینجا نکات قبل از برداشتن گچ بینی آورده شده است تا بدانید زمانی که آتل بینی دارید چه باید بکنید و چه کاری نباید انجام دهید:

– ممکن است لازم باشد پانسمان روی آتل عوض کنید. قبل از ترک بیمارستان حتما راهنمایی های مناسب را دریافت کنید.

– تا چند روز اول از دست زدن به آتل خارجی بینی و محل عمل خودداری کنید.

– اگر آتل بینی شما در عرض 48 ساعت پس از عمل جراحی شل شد یا افتاد، با مطب پزشک خود تماس بگیرید و در اسرع وقت از او راهنمایی بخواهید. اگر این اتفاق پس از 48 ساعت از جراحی شما رخ دهد، به طور معمول مسئله مهمی نخواهد بود.

– در صورت مشاهده خونریزی بیش از حد یا تب پس از جراحی بینی، با پزشک خود تماس بگیرید یا فوراً به او مراجعه کنید.

– از اسپری های نمکی برای کاهش تجمع مخاط در اطراف آتل داخلی استفاده کنید. آتل داخلی بینی دارای لوله های توخالی برای تنفس راحت تر است، اما تجمع مخاط همچنان می تواند تنفس را دشوار کند.

– آتل داخلی بینی ممکن است ناراحت کننده باشد و ممکن است باعث شود بینی شما پهن تر به نظر برسد. اما این موقتی است تا زمانی که آنها برداشته شوند، پس از برداشتن آتل داخل بینی شکل بینی واقعی خود را می بینید.

– از خیس شدن اسپلینت خودداری کنید.

منابع : healthline.com , drkamran-kawiani.com

دکتر کامران کاویانی فر، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

جهت تعیین وقت معاینه و مشاوره با ما تماس بگیرید :

 – 09018191885

مشهد – بلوار فردوسی – بین ثمانه و مهدی – پلاک 189 – ساختمان پزشکان سلامت

2 دیدگاه

  1. When someone writes an post he/she keeps the
    idea of a user in his/her mind that how a user can be aware of it.
    Thus that’s why this article is amazing. Thanks!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.