مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

آنچه باید درباره عمل جراحی پلک بدانید

جراحی پلک در مشهد - بهترین جراح پلک مشهد در اتاق عمل قبل بلفاروپلاستی

آنچه باید درباره عمل جراحی پلک بدانید

بازدیدها : 57386 بازدید

جراحی پلک در مشهد یا بلفاروپلاستی (لیفت پلک هم نامیده می شود)، برای حذف پف پلک بالا یا پایین یا هر دو انجام می شود. این عمل معمولا به دلایل زیبایی صورت می گیرد. شاید شما نیز قبل از عمل بلفاروپلاستی سوالاتی در ذهن خود داشته باشید. به شما عزیزان پیشنهاد می شود در ادامه با مطالعه این مطالب اطلاعات کافی درباره عمل جراحی پلک کسب نمایید و همچنین می توانید سوالات خود را در انتهای مطلب در قسمت دیدگاه مطرح نمایید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود.

جراحی پلک در مشهد - عمل بلفاروپلاستی مشهد
قبل و بعد عمل بلفاروپلاستی

دکتر کامران کاویانی فر، فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی

جهت تعیین وقت معاینه و مشاوره با ما تماس بگیرید :

 09018191885

مشهد – بلوار فردوسی – بین ثمانه و مهدی – پلاک 189 – ساختمان پزشکان سلامت

کلیک کنید» لیست بهترین پزشکان جراحی پلک مشهد

روش جراحی پلک به چه صورت است؟

در ابتدا جراح قسمت هایی که قرار است برش داده شود را مشخص می کند، سپس بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی اعمال می شود. اگر جراحی با بیحسی موضعی انجام شود، ماده بیحسی به پوست شل اطراف چشم تزریق می شود. اگر نیاز به جراحی پلک بالا و پایین باشد، جراح ابتدا از پلک بالا شروع می کند.

جراح برشی در بالای پلک ایجاد می کند. بافت عضلانی، چربی و پوست اضافه برداشته شده و سپس برش با بخیه های ریز غیر جذبی بسته می شود. بخیه ها 7 روز بعد از عمل توسط جراح شما برداشته می شود. توضیحات و فیلم مراحل جراحی پلک را ببینید :

1- جراحی پلک بالا (جراحی پف بالای چشم)

عمل جراحی پلک بالا معمولا برای افرادی انجام می شود که افتادگی پلک های بالایی‌شان به اندازه ای است که میدان دیدشان را نیز کاهش داده است و یا در زیبایی آنها تاثیر گذار است.

بنابراین تحت بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی چربی و بافت اضافی برداشته می شود و سپس با دقت و ظرافت کافی بخیه ها زده می شود.

 اثر بخیه ها با گذشت زمان محو می گردد و میزان اثر باقی مانده محسوس نمی باشد.

این عمل سبب جوان تر و زیباتر دیده شدن فرد می گردد.

جراحی پلک در مشهد - عمل بلفاروپلاستی مشهد
جراحی پلک در مشهد توسط دکتر کاویانی فر

2- جراحی زیبایی پلک پایین

چراحی پلک پایین برای برداشتن و تخلیه چربی ها از زیر چشم انجام می شود. این عمل باعث می شود تا پف زیر چشم از بین برود و پوست بالای گونه سطحی صاف، هموار و محکم داشته باشد. همچنین در صورت نیاز مقداری چربی یا ژل در بخش های فرو رفته زیر چشم تزریق می شود.

اگر شما افتادگی پلک بالا نداشته باشید و مشکل شما فقط کیسه های چربی زیر چشم باشد برش بالای چشم انجام نخواهد شد و فقط کیسه ها برداشته می شوند. این روش اصطلاحا transconjunctival گفته می شود. عمل پلک پایین معمولا در افراد جوان که فقط چربی زیر چشم دارند شایع تر است. Transconjunctival پوست زیر چشم را سفت نمی کند و نمی کشد بلکه فقط کیسه چربی را بدون هیچ زخم قابل مشاهده ای خارج می کند. در طی جراحی پلک با بیهوشی عمومی، علائم حیاتی شما مانند نبض، ضربان قلب و تنفس به صورت مداوم بررسی می شود.

جراحی پلک در مشهد

مطلب مرتبط : تزریق چربی زیر چشم

3- مدت زمان جراحی پلک در مشهد

مدت زمان جراحی پلک به طور متوسط حدود 45 دقیقه طول می کشد و جراحی پلک بالا و پایین حدود یک ساعت تا یک ساعت نیم زمان می برد.

4- ریکاوری بعد از عمل

اگر جراحی تحت بیهوشی موضعی انجام شود، می توانید نیم ساعت پس از جراحی به خانه بروید و اگر جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام شود، معمولاً 3 تا 4 ساعت بعد از عمل باید در کلینیک بمانید تا زمانی که متخصص بیهوشی اجازه ترخیص به شما بدهد.

سوالات متداول جراحی پلک در مشهد

برخی از سوالات متداولی که درباره عمل جراحی پلک پرسیده می شود در زیر آورده شده است :

1- چه افرادی کاندیدای عمل بلفاروپلاستی هستند ؟

  • داشتن انتظارات واقع بینانه : بهترین کاندیداها برای عمل بلفاروپلاستی، افرادی هستند که سلامتی کامل دارند و همچنین انتظارات واقعی از نتیجه عمل خود دارند.
  • سن متقاضیان عمل بلفاروپلاستی : بیشتر افرادی که عمل جراحی پلک انجام می دهند 35 سال یا بیشتر هستند، اما اگر افرادی به طور خانوادگی و ژنتیکی مشکل زیبایی پلک به صورت پلک پف کرده یا پلک افتاده داشته باشند ممکن است که در سنین پایین تر عمل جراحی پلک را انجام دهند.
بهتر است قبل از تصمیم گیری برای عمل جراحی پلک در مورد اهداف خود از عمل فکر کنید و آن را با جراح خود در میان بگذارید.
  • عمل همزمان رینوپلاستی و بلفاروپلاستی : برخی افراد نیز همزمان با عمل رینوپلاستی در یک بیهوشی عمل بلفاروپلاستی را نیز انجام می دهند. بنابراین این افراد بهتر است پزشکی را انتخاب نمایند که در انجام هر دو عمل زیبایی متبحر و متخصص باشد.

جراحی پلک در مشهد - عکس قبل و بعد بلفاروپلاستی پلک بالا

بیشتر بخوانید :  عمل بینی در مشهد

2- آیا عمل جراحی بلفاروپلاستی خطرناک است ؟

همانند هر عمل جراحی دیگری عمل جراحی پلک نیز ممکن است خطرات بالقوه و عوارض احتمالی داشته باشد. خطرات عمده جراحی پلک شامل عفونت، خونریزی، زخم، عدم توانایی بستن چشم، چشم خشک، حالت غیر طبیعی پلک، بینایی و از بین رفتن چشم است.

عمل بلفاروپلاستی در مشهد

با انتخاب سنجیده دکتر جراح پلک و اطمینان از تخصص و تجربه موفق وی در عمل پلک، عوارض احتمالی جراحی را به حداقل برسانید.

3- آیا نتایج جراحی پلک دائمی خواهد بود؟

بله، عمل جراحی پلک دائمی است اما ممکن است بر اثر روند پیری با افزایش سن افتادگی پلک مجددا ایجاد شود. جراحی پلک پایین ماندگاری بیشتری داشته و معمولا نیازی به عمل مجدد نخواهد داشت.

در صورت بالا رفتن سن و افتادگی مجدد پلک ها بهتر است به جای لیفت مجدد پلک ها از لیفت پیشانی استفاده شود.

البته با رعایت و پیشگیری از روند پیری پوست می توان روند افتادگی پوست را به تاخیر انداخت. عدم قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید و دود سیگار از مهمترین این نکات می باشند.

4- بهترین جراح پلک در مشهد چه کسی است؟

پیدا کردن بهترین جراح پلک و متخصص جراحی پلاستیک اولین قدم جهت انجام عمل بلفاروپلاستی می باشد. با توجه به حساسیت بسیار چشم ها بایستی در انتخاب جراح دقت و توجه کافی شود تا جراحی پلک ها به بهترین شکل ممکن انجام شود و از طرفی آسیبی به چشم و پلک وارد نشود.

مشاهده نمونه کارهای قبلی جراح، سابقه، تجربه و تخصص وی به انتخاب بهتر شما کمک خواهد کرد. همچنین تکنیک و روش هر جراح ممکن است با جراح دیگر متفاوت باشد، بنابراین در صورت تمایل به انجام بلفاروپلاستی با روشی خاص حتما به جراح متخصصی که این تکنیک را در عمل های خود به کار می گیرد مراجعه کنید. با انتخاب بهترین جراح پلک مشهد از آسیب های جبران ناپذیر این جراحی پیشگیری نمایید.

5- درد بعد از جراحی پلک چگونه است؟

بعد از انجام عمل ممکن است احساس سوزش اندکی در اطراف چشم داشته باشید. همچنین در چند روز اول ممکن است تورم چشم افزایش یابد. این تورم بعد از روز سوم کاهش پیدا خواهد کرد. از این رو توصیه می شود به طور مرتب از کمپرس خنک کننده چشم استفاده کنید. خنک کردن چشم برای کاهش تورم و تسکین درد چشم استفاده می شود (در 4 ساعت اول بعد از عمل). اما معمولا بعد از جراحی پلک احساس درد اندک است.

6- دوره نقاهت جراحی پلک چقدر است؟

به طور کلی 7 تا 14 روز برای بهبودی پلک زمان نیاز دارید. پلک فوقانی معمولاً سریعتر از پلک پایین بهبود می یابد. ممکن است مقداری تورم و کبودی مشاهده شود و برای چند هفته چشمان شما آزرده باشد. این واکنش کاملا طبیعی است، اصلا نگران نباشید. همچنین ممکن است بعد از جراحی تاری دید داشته باشید به ویژه اگر جراحی پلک فوقانی و پایینی را با هم انجام داده باشید. احتمال دارد این موارد تا چند هفته طول بکشد و به مرور زمان از بین برود.

7- نتیجه نهایی عمل پلک

پس از جراحی پلک، از نتیجه ی نهایی آن حیرت زده خواهید شد. چهره شما جوان تر شده و ظاهر خسته شما از بین خواهد رفت. در چند ماه اول بعد از جراحی پلک، ممکن است نواحی برش خورده کمی متورم و قرمز باشد. اما نگران این موضوع نباشید. بهبودی کامل کمی زمان بر است. بعد از چند هفته پوست سفت تر خواهد شد و نتیجه عمل مشهودتر است. عموماً نتیجه جراحی پلک ماندگار است. با این حال، روند پیری همانند گذشته ادامه خواهد داشت. مدت زمان ماندگاری معمولا همبیشگی است و البته به نحوه مراقبت از پوست و ویژگی های فیزیولوژیکی شما نیز بستگی دارد.

جراحی پلک در مشهد دکتر کامران کاویانی
دکتر کامران کاویانی فر مشاوره قبل از بلفاروپلاستی
عمل بلفاروپلاستی در مشهد
دکتر کامران کاویانی فر حین عمل بلفاروپلاستی
جراحی پلک در مشهد - عمل بلفاروپلاستی مشهد
قبل و بعد عمل پلک افتاده دکتر کاویانی فر

هزینه جراحی پلک در مشهد

هزینه جراحی پلک در مشهد بستگی به عوامل مختلفی از جمله دستمزد جراح، روش جراحی، انجام جراحی پلک بالا یا پایین یا هردو، هزینه اتاق عمل و بیهوشی دارد. اما به طور کلی هزینه جراحی پلک در مشهد و سایر نقاط ایران نسبت به سایر جراحی های پلاستیک کمتر می باشد. هزینه جراحی پلک بالا یا پایین توسط دکتر کامران کاویانی فر حدود 5 تا 6 میلیون تومان می باشد. 

» لیست قیمت عمل های زیبایی دکتر کاویانی فر

منابع : webmddrkamrankawiani

دکتر کامران کاویانی فر
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

جراح بینی در مشهد و عمل زیبایی صورت و بدن
عمل بینی در مشهدلیپوساکشن شکم و پهلوعمل پروتز سینه و باسن – لیفت صورت 

به منظور آگاهی از هزینه‌های دقیق جراحی زیبایی پلک با شماره تلفن‌  تماس حاصل فرمایید.

18 دیدگاه

  1. سلام روز بخیر جراحی بزرگ کردن چشم چه تفاوتی با جراحی پلک داره؟

    1. Author

      سلام، بله متفاوت است. در جراحی اپی کانتال، گوشه داخلی چشم و همچنین پلک بالا برش می‌خورد و چین اپی کانتال برداشته می شود، در حالیکه در عمل بلفاروپلاستی پف بلک برداشته می شود.

    2. سلام میشه همزمان با جراحی هردوپلک پوست اطراف چش ر وکشید وابر و رو بسمت بالا لیفت کنید

      1. Author

        سلام، بله عمل همزمان بلفاروپلاستی و لیفت ابرو امکان پذیره.

  2. سلام شما پلک شرقی هم عمل میکنید؟ در این زمینه عکس هم دارید ببینم؟

    1. Author

      سلام برخی از نمونه عمل های پلک رو میتونید داخل اینستاگرام دکتر کاویانی فر به آدرس dr.kamran.kavianifar@ ببینید.

  3. دکتر کاویانی آیا بیهوش میکنن و کدوم بیمارستان

    1. Author

      سلام، فقط پلک بالا باشه با بیحسی موضعی انجام میشه، کلینیک گهرسا.

  4. سلام.بعدازعمل پلک رد بخیه کاملا میمونه

    1. Author

      سلام با استفاده از کرم های ترمیم کننده که پزشکتون تجویز می کند رد بخیه ها به مرور زمان محو می شود.

  5. سلام خوبین می خواستم ببینم هزینه جراحی بلک قسطی میشه برداخت کرد شرایطش جه جوریی

    1. Author

      سلام خیر به صورت اقساط امکان پذیر نیست، جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09018191885 تماس بگیرید.

      1. سلام ببخشید من ۶ ماه بعد از عمل افتادگی پلکم می گذرد؛ هم چشمم تا به تا شده و هم یکی از ابروهام پایین تر از ابروی دیگر شده و پشت پلک یکی از چشمهام هم چند چروک افتاده، به خود دکتر رجوع کردم گفت نمی توانم درستش کنم؛ میخواستم ببینم شما چشم من را ترمیم میکنید و اگر ابروهام را هم متعادل کنید، هزینه چقدر می شود؟

        1. Author

          سلام، برای عمل ترمیمی پلک صبر کنید تا یکسال از عمل اول بگذره و بعد برای عمل مجدد اقدام کنید. سپس برای معاینه حضوری تشریف بیارید.

  6. سلام من عمل پلک انجام دادم، بعد دو ماه پوست پلک بالا خیلی شل شده، حالت افتادگی داره، میشه ترمیم کرد، بعد چند ماه یک چشمم زیاد شل نیس یکیش خیلی شل شده، کلا پف چشم را خیلی بر نداشته . متشکرم

    1. Author

      دو ماه برای تصمیم گیری زوده، اجازه بدید تا نتیجه عملتون کاملا مشخص بشه اگر همچنان مشکل افتادگی داشت می تونید مجددا به جراحتون مراجعه کنید تا پلکی که افتادگی داره ترمیم بشه.

  7. من مادرم حدود ۷۰ سال سن داره و به قدری پلک افتادگی داره که جلوی دیدش رو میگیره و همچنین وقتی سعی می‌کنه چشمش رو باز کنه انگار یک فشاری باعث بسته شدن چشمش میشه. آیا این مشکل با جراحی حل میشه؟ آیا اون فشار مربوط به پلک افتادگی هست یا مربوط به چیز دیگه است؟ بعد از جراحی اون فشار از چشمش برداشته میشه که بتونه راحت چشمش رو باز کنه؟ ضمنا ایشون دیابت داره و قلبش هم فنر گذاشته ، انسولین و داروی قلب هم مصرف میکنه، امکان جراحی برای ایشون وجود داره؟ ممنون میشم اگر جواب بدید.

    1. Author

      سلام برای عمل جراحی پلک ابتدا باید از دکتر قلبشون اجازه بگیرید و سپس برای معاینه حضوری تشریف بیارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.