مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

بخیه های عمل بینی و ماندن نخ بخیه در بینی

ماندن نخ بخیه در بینی

بخیه های عمل بینی و ماندن نخ بخیه در بینی

بازدیدها : 75529 بازدید

در عمل بینی برای بستن برش های خارجی از بخیه های کشیدنی و برای برش های داخلی از بخیه های جذبی استفاده می شود. ماندن نخ بخیه در بینی یکی از دغدغه های افراد بعد از عمل بینی است. در این مطلب از سایت دکتر کاویانی فر به مسائلی از جمله انواع بخیه در عمل بینی، جا ماندن نخ بخیه در پوست بینی، زمان افتادن بخیه های داخل بینی، روش از بین بردن جای بخیه روی بینی پرداخته ایم؛ با ما همراه باشید.

ماندن نخ بخیه در بینی - بخیه در عمل بینی
بخیه پره های بینی در عمل بینی باز برای جمع کردن پره ها

“سوالات خود را درباره بخیه های بینی بعد عمل در انتهای این مطلب (دیدگاه) بپرسید” 

درباره عمل بینی در مشهد بیشتر بدانید

انواع بخیه در عمل بینی چیست؟

دو نوع بخیه در عمل بینی استفاده می شود. معمولاً در عمل بینی از بخیه های جذبی در داخل بینی استفاده می شود. بخیه های جذبی طی چند هفته خود به خود از بین می روند. بخیه های خارجی معمولا جذبی نیستند. این بخیه ها همواره باید تمیز و خشک نگه داشته شوند. در صورت استفاده از بخیه های غیرجذبی در برش های خارجی، باید طی 5 تا 7 روز پس از جراحی (در زمان برداشتن آتل) کشیده شوند.

آیا در هر دو عمل بینی باز و بسته از بخیه استفاده می شود؟

در عمل بینی باز از هر دو نوع بخیه غیر جذبی خارجی و بخیه جذبی داخل بینی استفاده می شود. اما در عمل بینی بسته با توجه به اینکه برشی در خارج بینی زده نمی شود، فقط برش های داخل بینی بخیه زده می شوند.

ماندن نخ بخیه در بینی - بخیه در عمل بینی
استفاده از بخیه فقط در کلوملای بینی ؛ بلافاصله بعد عمل

ماندن نخ بخیه در بینی

جا ماندن نخ بخیه در پوست بینی بعد از عمل باعث نگرانی برخی از بیماران می شود. معمولا جراح در زمان کشیدن بخیه های خارجی به شما توضیح خواهد داد که بخیه های داخل بینی از نوع بخیه های جذبی بوده و بعد از دو تا سه هفته خود به خود می افتند. پس نگران نباشید. شما لازم است که اصول بهداشتی بعد از عمل را به خوبی رعایت کرده و طبق دستورات پزشک، بینی خود را شستشو دهید.

آیا کشیدن بخیه بینی درد دارد؟

برخی از سوالاتی که درباره بخیه های بینی بعد عمل بینی مطرح می شود شامل این موارد است که چه زمانی بخیه بینی بعد از عمل کشیده می شود؟ آیا کشیدن بخیه بینی درد دارد؟ نخ های بخیه جا مانده داخل بینی چه زمانی می افتند؟

الهام عزیز که حدود 3 ماه از عمل بینی ایشان می گذرد در پاسخ به این سوالات می گوید:

“اول از همه باید بگویم که در روز برداشتن آتل که 7 روز بعد از عمل بینی است، بخیه های خارج بینی نیز کشیده شد. در زمان کشیدن بخیه ها هیچگونه دردی احساس نکردم و کشیدن بخیه در یک لحظه اتفاق افتاد که من چیزی متوجه نشدم. بعد از عمل و بعد از کشیدن بخیه ها از کرم ترمیم کننده جای زخم که دکتر برایم تجویز کرده بودند و همچنین پماد آ برای از بین بردن جای بخیه عمل بینی استفاده نمودم.

در مورد زمان افتادن بخیه های داخل بینی هم باید بگویم که تقریبا تا دو هفته بعد بخیه ها افتادند و البته بخیه آخری که باقی مانده بود حدود سه هفته بعد افتاد. البته من روزی چند بار بینی ام را با سرم شستشو می دادم.”

مدت زمان جذب بخیه های داخل بینی

مدت زمان جذب بخیه های داخل بینی متفاوت است. در بیشتر موارد، بخیه های بینی در حدود یک تا دو هفته بعد از جراحی زیبایی بینی می افتد. در موارد دیگر ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد تا بخیه های بینی به طور کامل از بین برود. اگر مدت زمان زیادی می گذرد ولی بخیه های بینی شما هنوز از بین نرفته اند، بهتر است با جراح خود تماس بگیرید.

آیا جای زخم یا رد بخیه عمل بینی دیده می شود؟

آیا جای زخم های عمل بینی قابل مشاهده است؟ در عمل بینی بسته از آنجا که برش های ایجاد شده در داخل بینی است، هیچ زخم قابل مشاهده ای روی بینی وجود ندارد. حتی در جراحی عمل بینی باز، برش ها ریز هستند و از نظر استراتژیک در قسمتی قرار می گیرند که در پوست بینی پنهان می شوند. همچنین با گذشت زمان این رد تا مقدار قابل توجهی محو می شود.

البته باقی ماندن رد بخیه بستگی به دقت و مهارت جراح و همچنین نوع پوست فرد نیز دارد.

رد بخیه عمل بینی - ماندن نخ بخیه داخل بینی
از بین رفتن رد بخیه الهام عزیز ؛ 8 ماه بعد عمل بینی

رد بخیه عمل بینی چه زمانی از بین می رود؟

3-6 ماه بعد عمل. با رعایت مراقبت های بعد از عمل، که شامل اجتناب از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم و استفاده از کرم ضد آفتاب است در مدت 3 الی 6 ماه زخم های جراحی از بین می رود. همچنین در این مدت با استفاده از یک کرم آرایشی سبک می توانید هر گونه زخم را مخفی کنید.

روش از بین بردن جای بخیه روی بینی

رد بخیه عمل بینی حتی در عمل بینی باز پس از گذشت مدت زمانی تا حد زیادی محو می شود. برای درمان سریع تر و نتیجه گیری بهتر ممکن است جراح شما کرم ترمیم کننده برای جای بخیه تجویز کند. همچنین استفاده از پماد ویتامین آ بعد از عمل بینی به درمان سریع تر زخم های داخل و خارج بینی کمک می کند. حتی برخی از جراحان استفاده از پماد A چشمی برای بهبود رد بخیه بینی را کافی می دانند.

بهترین کرم برای جای بخیه بینی

انواع مختلفی از کرم ها توسط جراحان بینی برای بهبود رد بخیه توصیه می شود. بنابراین بهتر است از کرمی استفاده کنید که توسط جراح شما تجویز شده است. اما به طور کلی کرم های ایرانی و خارجی زیادی برای ترمیم رد بخیه وجود دارد. اگر قیمت کرم های خارجی برای شما سنگین است با مشورت پزشک می توانید از کرم های ترمیم کننده جای اسکار ایرانی استفاده نمایید.

دکتر کامران کاویانی فر، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

جهت تعیین وقت معاینه و مشاوره با ما تماس بگیرید :

 – 09018191885

مشهد – بلوار فردوسی – بین ثمانه و مهدی – پلاک 189 – ساختمان پزشکان سلامت

36 دیدگاه

  1. دکتر من از نخ بخیه غیر جذبی برای داخل بینیم استفاده کرده منم فبیای کشیدن نخ بخیه دارم و الان که یکسال گذشته خیلی استرس گرفتم باید چه کار کنم اگر نکشم بخیه رو چی میشه؟

    1. Author

      سلام در حال حاضر امکان پاسخ دهی به سوالات شما در سایت دکتر کاویانی فر نمی باشد. لطفا سوالات خود را در این صفحه از سایت مدویکا مطرح نمایید و در اسرع وقت پاسخ پرسش خود را از جراحان زیبایی دریافت نمایید:
      ماندن نخ بخیه در بینی بعد از عمل و از بین بردن رد بخیه

      در لینک فوق همه روزه به سوالات شما عزیزان پاسخ داده می شود.

      1. سلام وقتتون بخیر..ببخشید من دو هفته بینیم رو عمل کردم و دکتر برای داخل بینیم از بخیه ی جذبی استفاده کردن ولی موقع کندن چسب بینیم یه بخیه از روی پوست بینیم اومد بیرون مراجعه کردم برام قیچی کردن ولی خیلی نگرانم مشکلی نداره؟؟

        1. Author

          سلام، خیر مشکلی پیش نمیاد.

          1. سلام آقای دختر بنده سال۹۷ عمل بینی انجام دادم الان بعد از نزدیک به۳سال به بخیه جذبی از بینیم افتاد مشکلی واسه بینیم که پیش نمیاد؟؟

  2. سلام وقت بخیر دکتر عزیز.من یک ماهه بینیمو عمل کردم خداروشکر راضی هستم فقط یه مشکل جزئی دارم اینکه بالای بینیم یه مقدار برآمدگی داره با انگشت فشار میدم می‌ره پایین باز برمیگرده خیلی کم هستش اما به چشم میاد …دکترم گفته نگران نباش پل بینی بافت زیرینش کم کم پر میشه و وقتی در بشه این بافت هم سطح میشه با این برآمدگی و اصلا به چشم نخواهد آمد..میخام ببینم حقیقت داره این موضوع؟؟؟ممنون از شما

  3. من بعد از يكسالو نيم عمل بينيم هنوز بخيه هاي داخل بينيم جذب نشده تا امروزم همش شستشوي باسرم نمكي رو انجام دادم ممكنه براي اين موضوع دوباره عمل بخواد؟

    1. Author

      سلام خیر احتیاج به عمل نیست اما حتما برای برداشتن بخیه ها به پزشکتون مراجعه کنید، ممکن است از بخیه غیر جذبی استفاده شده باشد.

      1. سلام اقای دکتر من یک 40 روز هست ک بینمو عمل کردم یکم کج هست ب طرف راست و هنوز دوطرف بینیم ورم داره ایا این کجیش برطرف میشه یا ن خیلی نگرانم و حس پشیمونی میکنم ولی چسپ میزنم خوبه ولی وقتی حسپو باز میکنم نوک بینیم کج هست

  4. سلام وقت بخیر من ۲۰ روز بینیم درمازندران انجام دادم چون ساکن تهران بودیم بعد عمل ب تهران برگشتم دکتر م گفته بود بعد ۱۴ روز بخیه هاتو بکش و در تهران هیچ کلنیکی قبول نکرد مجبور شدم خودم کشیدم و بخیه بنفش رنگی که فکر کنم جذبی بود روی بینیم بود هم کشیدم و بخیه های داخلیم موندن ممکن بعدا مشکی پیش بیاد

    1. Author

      سلام معمولا بخیه های داخل بینی جذبی اند و به مرور زمان می افتند.

      1. سلام اقای دکتر من یک 40 روز هست ک بینمو عمل کردم یکم کج هست ب طرف راست و هنوز دوطرف بینیم ورم داره ایا این کجیش برطرف میشه یا ن خیلی نگرانم و حس پشیمونی میکنم ولی چسپ میزنم خوبه ولی وقتی حسپو باز میکنم نوک بینیم کج هست

  5. اگر نخ بخیه بینی زیر پوست بماند ونتوانیم بکشیم چه میشود

    1. Author

      سلام بخیه های خارجی توسط پزشک برداشته می شود و تنها بخیه های داخل بینی جذبی بوده که به مرور زمان می افتند.

  6. سلام من هفت روزه بینی مو عمل کردم
    امشب یکی از بخیه های داخل بینی مو خودم به اشتباه کندم میشه راهنمایی کنید چی میشه؟
    دارم از نگرانی میمرم

    1. Author

      سلام، بخیه های داخل بینی جذبی هستن و بعد از چند روز افتادن مشکلی پیش نمیاد. نگران نباشید.

      1. سلام وقت بخیر من ۴۰روز عمل کردم جلوی بینیم گوشت اضافی آورده امکان داره به نخ بخیه حساس باشه درد هم دارد

        1. Author

          سلام برای معاینه باید به پزشکتون مراجعه کنید.

  7. سلام ..من وقتی بینیمو شستشو میدادم بعد چهارروز یکی از بخیه ها خارجی دماغم کنده شده بنظرتون مشکلی داره.؟و اینکه من دماغمو با پماد آلفا چرب میکنم

    1. Author

      سلام خیر مشکلی پیش نمیاد، محل بخیه ها رو با پماد چرب نگه دارید.

      1. سلام من ۱ ماه بینیمو عمل کردم یه بخیه روی تیغه ی بینیم جا مونده دکتر گفت اونو نمیکشیم خودش میپوسه میفته

        1. Author

          بله بخیه های داخل بینی جذبی بوده و خود بخود می افتند. زمان افتادن بخیه های داخل بینی ممکنه از دو هفته تا دو ماه متغیر باشد.

  8. سلام.من حدود ۶سال بینیمو عمل کردم.نخ بخیه داخل بینیمو هنوز نکشیدم.و تا الان مشکلیم برام پیش نیومده.ایا نیاز هست به پزشک مراجعه کنم برای کشیدن نخ داخل بینی

    1. Author

      معمولا نخ بخیه داخل بینی از نوع جذبی است و حدود دو هفته تا یک ماه بعد از عمل می افتد. اگر از بخیه غیر جذبی برای داخل بینی شما استفاده شده حتما برای کشیدن آن به پزشکتون مراجعه کنید.

  9. سلام من تقریبا بیست روزه بینیمو عمل کردم دیشب توی خواب یکی از بخیه های بیرونیم ک جذبی بوده گیر کرده به جایی وکنده شده و یخورده خون هم از محل جای بخیه امده اشکالی داره این موضوع؟

    1. Author

      سلام، خیر بعد از بیست روز مشکلی ندارد.

  10. سلام من ۸ماه عمل بینی انجام دادم امشب متوجه شدم داخل بینی ام بخیه مونده خیلی استرس دارم حتما باید کشیده بشه

  11. سلام من بینیم رو سه ماهه عمل کردم اما یه بخیه توی تیغه ی میانی بینیم جا مونده و خیلی درد می‌کنه بله نظرتون چی کار کنم

    1. Author

      سلام مربوط به بخیه جذبی است که خود به خود می افتد. برای اطلاع از زمان افتادن بخیه های جذبی داخل بینی مطلب ماندن نخ بخیه در بینی را حتما مطالعه کنید.

  12. سلام آقای دکتر سال۹۷عمل بینی انجام دادم الان بعد۳سال بخیه جذبی از بینیم افتاد مشکلی که واسه بینیم پیش نمیاد؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. Author

      سلام خیر مشکلی وجود ندارد.

      1. سلام آقای دکتر ۸ روز عمل کردم یکی از نخ های داخل بینیموموقع شستشو کندم تو فرم سوراخ تاثیر داره

  13. سلام بنده خارج از کشور جراحی کردم امروز بعد ۱۴ روز با دکتری تماس بخیه داخلی و بیرون رو باهم کشید مشکلی پیش نمیاد

  14. سلام ببخشید من ۱۰ ماهه عمل کردم و قسمت لبه داخلی بینیم بخیه ابی رنگ زدن
    چند روزی هست احساس درد میکنم امروز که دقت کردم دیدم بخیه ام باز شده چیکار باید بکنم؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.