مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

ژنیکوماستی (بزرگی سینه آقایان) و روش درمان آن

جراحی ژنیکوماستی در مشهد توسط بهترین جراح پلاستیک مشهد

ژنیکوماستی (بزرگی سینه آقایان) و روش درمان آن

بازدیدها : 5783 بازدید

جراحی ژنیکوماستی در مشهد . ژنیکوماستی یا بزرگی سایز سینه یک مشکل رایج در آقایان می باشد که ممکن است در دوران نوزادی و بلوغ در پسران رخ دهد و باعث ایجاد ناراحتی از وضعیت ظاهری در فرد می شود.

ژنیکوماستی، بزرگ شدن بافت غده سینه در مردان می باشد.

ژنیکوماستی ناشی از عدم تعادل هورمونی در بدن است، در این وضعیت در مقایسه با آندروژن ها (هورمون های مردانه)، مقدار اضافی استروژن (هورمون های زنانه) وجود دارد.

جراحی ژنیکوماستی در مشهد


جهت مشاوره با دکتر کامران کاویانی جهت جراحی ژنیکوماستی در مشهد با شماره 09018191885 تماس حاصل فرمایید.

جهت اطلاعات بیشتر و معرفی بهترین جراحان ژنیکوماستی مشهد کلیک کنید.


دلایل ژنیکوماستی

دلایل ژنیکوماستی می تواند در نتیجه عوارض مصرف داروهای بیشمار باشد، به عنوان مثال:

– کورتیکواستروئیدها و استروئیدهای آنابولیک
– آنتی بیوتیک ها
– گیاهان دارویی مانند دونگ کوای، روغن درخت چای و اسطوخودوس
– مواد مخدر
– استروژن (از جمله آن در محصولات سویا)
– داروهای سوزش قلب
– داروهای ضد افسردگی

این مشکل همچنین ممکن است تحت شرایط و معالجات خاص پزشکی ایجاد شود، به عنوان مثال:
– پرکاری تیروئید
– نارسایی مزمن کلیه
– سیروز کبدی
– سطح پایین تستوسترون
– چاقی و افزایش وزن

برای درمان این مشکل از داروها و روش های جراحی استفاده می شود.

چه داروهایی برای درمان ژنیکوماستی استفاده می شود؟

درمان های دارویی برای معالجه ژنیکوماستی وجود دارد، اما داده های مربوط به اثربخشی آنها محدود است. هیچ دارویی توسط FDA برای درمان قطعی ژنیکوماستی تأیید نشده است. با این حال، داروهای مورد استفاده برای درمان این بیماری عبارتند از:

– جایگزینی تستوسترون در مردان مسن با سطح تستوسترون پایین می تواند موثر باشد، اما برای مردانی که سطح طبیعی هورمون مردانه دارند، موثر نیست.

– Clomiphene را می توان برای درمان ژنیکوماستی استفاده کرد و تا 6 ماه قابل مصرف است.

– تعدیل کننده انتخابی گیرنده استروژن (SERM) تاموکسیفن (Nolvadex) نشان داده است که باعث کاهش حجم پستان در ژنیکوماستی می شود ، اما قادر به از بین بردن تمام بافت های پستان نمی باشد. این نوع درمانی اغلب برای ژنیکوماستی شدید یا دردناک استفاده می شود.

چه زمانی بایستی از عمل جراحی برای درمان ژنیکوماستی استفاده نمود ؟

داروها تنها در مراحل اولیه بیماری می توانند تاثیرگذار باشند و پس از آن تنها راه معالجه عمل جراحی می باشد.

ماموپلاستی کاهش دهنده (عمل جراحی کاهش سینه) در موارد شدید بیماری، ژنیکوماستی طولانی مدت یا در مواردی که درمان های دارویی برای کمک به ترمیم ظاهر طبیعی پستان مؤثر نبوده اند مورد استفاده قرار گرفته است.

مطلب بیشتر : عمل لیپوساکشن در مشهد

عمل جراحی ژنیکوماستی در مشهد چگونه انجام می شود ؟

عمل جراحی که برای درمان ژنیکوماستی انجام می شود کاهش ماموپلاستی نامیده می شود. با استفاده از این عمل موارد شدیدتر بیماری و افتادگی سینه ها و شل شدن آرئولا نیز درمان می شود.

در این عمل جراحی با کاهش سایز سینه ظاهر فرد بهبود یافته و باعث افزایش اعتماد بنفس می گردد.

این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و مدت زمان عمل بسته به شدت ژنیکوماستی 1/5 تا 3 ساعت می باشد. در صورتی که بافت چربی بیش از حد باشد از روش لیپوساکشن جهت خارج کردن چربی ها استفاده می شود. در این روش با ایجاد چند برش کوچک لوله توخالی به نام کانول را از زیر پوست وارد کرده و توسط مکش خلاء چربی اضافی را از بدن خارج می کند.

در موارد ژنیکوماستی شدیدتر و وجود پوست بیش از حد، استفاده از تکنیک برش نیز توصیه می شود. بنابراین بسته به شرایط بیماری گاهی لازم است که از هر دو روش لیپوساکشن و برش با هم استفاده شود.

در صورتی که نیاز به حذف کامل بافت پستان باشد که معمولا در اثر سرطان سینه می باشد، از روش ماستکتومی استفاده می شود.

جراحی ژنیکوماستی به روش لیپوساکشن
جراحی ژنیکوماستی به روش لیپوساکشن توسط دکتر کاویانی

انتخاب بهترین جراح ژنیکوماستی در مشهد

کاهش سینه در مردان یکی از روش های ساده تر عمل جراحی زیبایی است، اما جهت دستیابی به بهترین نتیجه بسیار مهم است که در انتخاب جراح خود دقت نمایید. نتایج عالی نیاز به مهارت دارد که فقط می تواند ناشی از آموزش و تجربه تخصصی باشد.

شما باید پزشکان بالقوه را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا یک جراح زیبایی را پیدا کنید که بتواند این روش را با به بهترین نحو ممکن انجام دهد و به نتایج مورد نظر شما برسد. هنگام انتخاب یک جراح زیبایی در روش کاهش پستان مردان به 3 عامل اصلی توجه کنید:

دارا بودن مدرک تخصصی جراحی پلاستیک :

جراحی که جهت عمل ژنیکوماستی انتخاب می کنید بایستی دارای مدرک تخصصی جراحی پلاستیک باشد. دارا بودن دانشنامه بورد جراحی پلاستیک نشان دهنده صلاحیت فرد برای انجام جراحی پلاستیک صورت و بدن است.

مهارت و تجربه:

اطمینان حاصل کنید که جراح زیبایی شما عمل جراحی کاهش پستان در مردان را انجام می دهد. از او بخواهید که تصاویر بیماران قبلی را به شما نشان دهد. جراح ژینکوماستی بایستی تجربه و سابقه کافی در زمینه جراحی ژنیکوماستی داشته باشد بنابراین لازم است تا میزان موفقیت عمل های قبلی او را بررسی نمایید.

با جراح خود احساس راحتی داشته باشید:

شما باید احساس راحتی کنید که با جراح خود در مورد نگرانی ها و سابقه پزشکی خود صادقانه صحبت کنید.

هزینه عمل ژنیکوماستی

هزینه‌های جراحی ژنیکوماستی در مشهد به طور خلاصه عبارتند از: دستمزد جراح که بستگی به تخصص و تجربه وی و نوع روش مورد استفاده دارد، هزینه آزمایش های پزشکی و دارو ها، هزینه های بیهوشی و بیمارستان.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی کامل بیماری ژنیکوماستی، علت و دلایل بزرگی سینه در آقایان و روش های درمان آن پرداختیم. شما نیز می توانید سوالات خود را در خصوص ژنیکوماستی از ما با درج آن در دیدگاه در میان گذاشته و پاسخ آن را دریافت نمایید. با ما در مطالب بعدی همراه باشید.

شماره تلفن جراح پلاستیک مشهد - تلفن دکتر کاویانی

2 دیدگاه

  1. سلام جوانی هستم 28ساله ساکن مشهد، ژنیکوماستیم از نوع معمولیه بیمه تکمیلی نیروهای مسلح هم هستم، میخواستم حدودی هزینه جراحی رو بدونم؟

    1. Author

      با سلام لطفا جهت اطلاع از هزینه عمل ژنیکوماستی با شماره تلفن 09914472099 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.