مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

11 روش ليفت سينه بدون جراحی

ليفت سينه بدون جراحی

11 روش ليفت سينه بدون جراحی

بازدیدها : 34335 بازدید

روش های ليفت سينه بدون جراحی را در این مطلب می خوانید. لیفت سینه با نخ ، لیفت سینه پلاسما، ترماژ، بوتاکس و تزریق فیلر سینه، بالا كشيدن سينه با ورزش و حرکات ورزش براي بالا بردن سينه، کرم های لیفت و بررسی تاثیر گذاری یا عدم تاثیرگذاری این روش ها.

بطور کلی لیفت سینه (ماستوپکسی) یک عمل جراحی است که با برداشتن پوست اضافی و سفت نمودن بافت های باقی مانده، افتادگی سینه را درمان می کند. نتیجه نهایی، افتادگی کمتر، به همراه سینه های زیباتر و خوش فرم تر است.

طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، تخمین زده می شود كه از سال 2000 عمل های جراحی لیفت سینه 70 درصد افزایش یافته است. با وجود محبوبیت بیشتر جراحی لیفت سینه، تعداد بیشتری از بیماران به دنبال روش های ليفت سينه بدون جراحی هستند.

دکتر کامران کاویانی فر، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

جهت تعیین وقت معاینه و مشاوره با ما تماس بگیرید :

– 09018191885

مشهد – بلوار فردوسی – بین ثمانه و مهدی – پلاک 189 – ساختمان پزشکان سلامت

لیفت سینه بدون جراحی چیست؟

ليفت سينه بدون جراحی بدان معنی است که هیچ بریدگی یا شکافی در بدن ایجاد نمی شود. همچنین لازم نیست که تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرید.

روش های ليفت سينه بدون جراحی ایمن تر هستند زیرا خطراتی را که ممکن است یک ماستوپکسی ایجاد کند را ندارند.
برخی از عوارضی که جراحی لیفت سینه ممکن است داشته باشد :

عفونت
خون ریزی
جای زخم

البته ليفت سينه بدون جراحی همانند ماستوپکسی نتایج چشمگیری نخواهد داشت. با این حال، اگر هنوز هم به دنبال راهی هستید که بتوانید لیفت سینه را با خطر و هزینه کمتری انجام دهید، می توانید چندین روش پیشنهادی ليفت سينه بدون جراحی را امتحان کنید.

در این مطلب 11 روش ليفت سينه بدون جراحی آورده شده است که می توانید با یک متخصص جراحی زیبایی در مورد آنها مشورت کنید تا ببینید که آیا آنها ممکن است برای شما مناسب باشند یا خیر.

لیفت سینه بدون جراحی
لیفت سینه بدون جراحی یا با جراحی؟
بیشتر بخوانید : عمل لیفت سینه در مشهد

1. لیفت سینه با نخ های بخیه ضد افتادگی (APTOS)

روش لیفت سینه با نخ های بخیه ضد افتادگی (APTOS) به گونه ای طراحی شده است که بتواند پوست را به صورت فیزیکی در اطراف سینه های شما به سمت بالا بکشد.

در این درمان از نخ های کوچک خاردار Aptos استفاده می شود.

یک جراح زیبایی از طریق سوزن هایپودرمی نخ های لیفت را زیر پوست شما وارد می کند. سپس نخ ها به سمت بالا کشیده می شوند.

علیرغم استفاده از نخ های بخیه، روش Aptos هنوز یک لیفت سینه غیر تهاجمی است و نتایج آن تا 2 سال ماندگاری دارد.

این روش باعث ایجاد زخم هایی مانند برش های جراحی نمی شود و نخ ها در طی 1-2 سال حل می شوند.

2. لیفت سینه سی اِی سی آی (CACI Bust Lift)

این روش برای اولین بار به عنوان نوعی از درمان آسیب های عضلانی انجام شده است ، درمان سینه Caci عضلات قفسه سینه شما را مورد هدف قرار می دهد. با استفاده از یک دستگاه دستی، جراح پالس های برقی را روی عضلات اطراف سینه های شما متمرکز می کند.

نتایج نهایی ایجاد ماهیچه های سینه خوش فرم تری است که به بالاتر رفتن سینه و صاف و زیباتر دیده شدن آن کمک می کند.

مانند هر روش تقویت ماهیچه دیگری، نتایج شما به زمان و فرکانس بستگی دارد. برای دیدن نتایج کامل، احتمالاً جراح چندین جلسه در هفته و برای مدت چند هفته توصیه می کند.

3. لیفت سینه با لیزر

با لیزر درمانی از پرتوهای پرقدرت انرژی برای از بین بردن سلول های مرده پوست و در عین حال افزایش تولید کلاژن نیز استفاده می شود. به همین دلیل معمولاً از روش های درمانی لیزر برای چین و چروک قدیمی، لکه های پوستی و جای زخم استفاده می شود.

افزایش تولید کلاژن می تواند حالت ارتجاعی پوست در ناحیه قفسه سینه شما را کمی افزایش دهد، اما نتیجه “لیفت سینه با لیزر” در بهترین حالت نیز موقتی و جزئی است و برای مشاهده نتایج قابل مشاهده ، درمان های مکرر ضروری است.

بخشی از مشکلات این روش این است که رباط های موجود در بافت سینه شما همانند صورت ساخته نمی شوند، بنابراین ممکن است نتایجی که شما در سفت شدن بافت صورت با لیزر میبینید را در سینه های خود دریافت نکنید.

درمان با لیزر این خطرها را ممکن است در پی داشته باشد:

جای زخم
خون ریزی
درد
تغییر رنگ پوست نیز ممکن است.

4. لیفت سینه بدون جراحی با ترماژ

ترماژ (Thermage) نوع دیگری از روش تحریک کلاژن است. در این روش از امواج رادیویی برای محکم کردن فیبرهای پروتئین در پوست شما استفاده می شود.

در طی این فرایند، جراح زیبایی از دستگاهی به نام ThermaCool استفاده می کند که به انتقال امواج رادیویی به لایه های عمیق تر پوست کمک می کند. پس از درمان ترماژ، بلافاصله پوست شما سفت تر خواهد شد.

همچنین فیبرهای کلاژن سفت شده در ناحیه قفسه سینه می تواند باعث افزایش کانتورینگ طبیعی سینه شود. با این حال، نیاز به تکرار درمان خود خواهید داشت، زیرا اثرات این روش موقتی است.

روش ترماژ در موارد افتادگی خفیف سینه بهتر عمل می کند.

5. لیفت سینه با دستگاه Renuvion ™ / J-Plasma®

دستگاه Renuvion ™ / J-Plasma® یک فناوری جدید برای سفت شدن کم تهاجمی پوست است.

انرژی پلاسمای سرد باعث انقباض پوست و همچنین تولید کلاژن جدید می شود.

دستگاه Renuvion ™ / J-Plasma® باعث اثرات جوانسازی در منطقه مورد نظر شده و همچنین باعث ایجاد کانتورینگ طبیعی بدن با استفاده از گاز هلیوم یونیزه شده با انرژی فرکانس رادیویی (RF) می شود.

بلافاصله پس از این روش حداقل نتایج قابل مشاهده است و تا زمان ایجاد کلاژن های جدید، نتایج نهایی ممکن است چند ماه زمان ببرد.
معمولا فقط لازم است تا یک درمان انجام شود.

6. لیفت سینه خون آشام (VBL)

لیفت سینه خون آشام (VBL) یک روش ضد پیری است که از خون پلاسمائی غنی از پلاکت (PRP) استفاده می کند. هدف کلی VBL مقداری لیفت سینه است، شبیه به پوشیدن سوتین لیفت سینه.

در حالی که این روش افتادگی سینه ها را درمان نمی کند، اما می تواند با افزایش گردش خون و کاهش چین و چروک و جای زخم، ظاهر نسبتا زیبایی را به وجود آورد.

مانند سایر روش های زیبایی، VBL توسط جراحان زیبایی و پوست انجام می شود. نتایج این روش به تدریج طی چند ماه مشاهده می شود و نتایج نهایی آن ممکن است چند سال به طول انجامد.

VBL برای زنانی که باردار یا شیرده هستند ، و همچنین افرادی که سابقه سرطان سینه دارند توصیه نمی شود.

7. لیفت سینه بدون جراحی با تزریق بوتاکس

تزریق سم بوتولین (بوتاکس) باعث فلج کردن عضلات زیر پوست شما می شود. این کار کمک می کند تا سطح پوست شما صاف شود.

بوتاکس برای اولین بار برای درمان خطوط ریز و چین و چروک معرفی شد. از آن زمان تاکنون مشخص شده است که به درمان میگرن مزمن نیز کمک می کند.
تزریق بوتاکس برای لیفت سینه مورد تایید FDA نیست. نتایج حداقل بوده و حداکثر 4 ماه ماندگاری دارد.

8. فیلرهای پوستی

سایر تزریق هایی که به طور معمول برای صورت استفاده می شوند برای ناحیه سینه نیز در نظر گرفته می شوند. این تزریق ها شامل پرکننده های پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک (HA) است.

برای دیدن نتایج معمولاً نیاز به چندین درمان است.

اما به دلیل عدم وجود مطالعات زیاد در زمینه کارایی فیلرها در ناحیه سینه، فیلرها برای تزریق به سینه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین، توجه داشته باشید که همه پرکننده های پوستی برای تزریق به سینه مورد تایید FDA نمی باشند.

9. ورزش های قفسه سینه

ورزش نه تنها به كاهش چربی بدن كمك می كند بلكه انواع خاصی از ورزش ها نیز می توانند به تقویت عضلات سینه کمک کنند. ورزش های فوقانی بدن مانند حرکت دیپ عضلات سه سر (tricep dip) و حرکت شنا (push-ups) در تقویت عضلات قفسه سینه کمک می کند.

اگر می خواهید عضلات سینه خود را هدف قرار دهید ، شورای ورزش در آمریکا سه تمرین برتر سینه را معرفی کرده است که عبارت اند از:

پرس هالتر روی نیمکت (barbell bench presses)
دستگاه قفسه سینه (باترفلای) (pec deck machine reps)
حرکت سیم کش کراس اور (bent-forward cable crossovers)

در حالی که تمرینات قفسه سینه ماهیچه های شما را تقویت می کند، اما بایستی بدانید که هیچ ورزشی همانند جراحی لیفت سینه باعث بالارفتن سینه های شما نمی شود.

اما اگر حالت ارتجاعی پوست شما خوب است و میزان خفیفی افتادگی سینه دارید می توانید تمرینات قفسه سینه را تحت نظر مربی کار کنید.

10. استفاده از یک سوتین مناسب

شما ممکن است از سوتین ها با پارچه ها و رنگ های مختلف استفاده کنید. استفاده از یک سوتین مناسب به منظور لیفت سینه می تواند مقرون به صرفه باشد. همچنین پوشیدن یک سوتین مناسب می تواند از افتادگی سینه ها جلوگیری کند.

11. کرم های لیفت

دقیقاً همانطور که کرم های ضد پیری وجود دارد که به شما کمک می کند تا ظاهر پوست افتاده را بر روی صورت خود به حداقل برسانید، کرم های شکل دهنده ای نیز وجود دارند که برای ناحیه گردن و سینه شما طراحی شده اند.

این کرم ها وعده می دهند در ضمن به حداقل رساندن خطوط و لکه های پوستی، به فرم پوست شما کمک می کند.

با اینکه این کرم ها گزینه های ارزان در مدت زمان کوتاه هستند، اما بایستی بدانید که این کرم ها باعث لیفت سینه نمی شوند. تنها ممکن است پوست تحت درمان اطراف سینه شما کمی محکم تر و نرم تر به نظر برسد.

نکات کلیدی

روش های لیفت سینه بدون جراحی نتایج جراحی لیفت سینه را ندارند، اما اگر نمی خواهید تحت عمل جراحی کامل قرار بگیرید، ممکن است این روش ها ارزش امتحان کردن را داشته باشند.

اگر نمی خواهید عمل جراحی لیفت سینه انجام دهید، از جراح پلاستیک خود در مورد گزینه های دیگر لیفت سینه که ممکن است برای شما مناسب باشد، بپرسید.

صرف نظر از هر تصمیمی که می گیرید، بسیار مهم است که با یک جراح پلاستیک مجرب و دارای مجوز مشورت کنید.

از هر روشی که به شما وعده تغییرات چشم گیر در لیفت سینه را می دهد آگاهی داشته باشید. هیچ روش غیر جراحی لیفت سینه نتایج چشم گیر نخواهد داشت.

منبع : healthline

جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه با دکتر کامران کاویانی با شماره تلفن – 09018191885 تماس حاصل نموده یا به صورت آنلاین رزرو نوبت مشاوره خود را ثبت نمایید.

تصاویر عمل های زیبایی دکتر کاویانی را در اینستاگرام ببینید : dr.kamran.kavianifar@

1 دیدگاه

  1. اطلاعات عالی و دقیق بود.متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.