مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

آیا شيردهي بعد از پروتز سينه امکان پذیر است؟

شيردهي بعد از پروتز سينه

آیا شيردهي بعد از پروتز سينه امکان پذیر است؟

بازدیدها : 4349 بازدید

بسیاری از خانم هایی که تصمیم دارند پروتز سینه انجام دهند این سوال را در ذهن خود دارند که آیا در صورت داشتن پروتز سینه می توان نوزاد را با شیر خود تغذیه نمود؟ در صورت تصمیم به بارداری و شیردهی چه زمانی می توان پروتز سینه انجام داد؟ آیا ممکن است سیلیکون از پروتز از طریق شیر به نوزاد انتقال یابد؟ آیا بعد از عمل می توان فهمید قدرت شیردهی از دست رفته است یا نه؟ آیا می توان در دوران شیردهی یا بارداری عمل پروتز سینه انجام داد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات فوق و اطلاعات بیشتر درباره شيردهي بعد از پروتز سينه را در این مطلب بخوانیم.

آیا در صورت داشتن پروتز سینه می توان نوزاد را با شیر خود تغذیه نمود؟

بله امکان پذیر است. پروتز سینه مانعی برای شیردهی نیست. توانایی در شيردهي بعد از پروتز سينه یا بزرگ کردن سینه بستگی به نوع جراحی فرد دارد. در صورتی که عمل جراحی ماستکتومی انجام شده باشد ممکن است فرد در آینده دچار مشکل در شیر دهی شود.

یکی از عوامل تاثیر گذار دیگر در قدرت شيردهي بعد از پروتز سينه نوع برش است. برش در ناحیه ارئولا (ناحیه نوک پستان) ممکن است غده های شیری را از بین ببرد اما اگر برش در زیر سینه یا زیر بغل زده شده باشد مشکلی در آینده برای فرد ایجاد نمی شود.

ناحیه قرار گیری پروتز نیز مهم است. برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب به مجاری شیر، بهتر است پروتزها زیر عضله قفسه سینه قرار گیرد.
بهتر است بارداری و شیردهی پس از بهبودی کامل محل زخم صورت گیرد. بهترین زمان بارداری و شیردهی یکسال پس از عمل جراحی سینه می باشد.

شيردهي بعد از پروتز سينه

همچنین بخوانید : پروتز سينه و پرواز با هواپيما

انجام پروتز سینه بعد از شیردهی

اگر تصمیم به بارداری و شیردهی دارید بهتر است این عمل را تا پس از دوره شیردهی به تعویق بیاندازید چرا که در طی دوران بارداری و شیردهی شکل و اندازه سینه متحمل تغییرات بسیاری می شود.

آیا ممکن است سیلیکون پروتز از طریق شیر به نوزاد انتقال یابد؟

خیر. با استفاده از پروتز معتبر، سیلیکون به هیچ عنوان به شیر راه پیدا نمی کند و چنین تصوری اشتباه است. تحقیقات نشان داده است که در شیر مادرانی که پروتز سینه انجام داده اند هیچگونه مواد مضری وجود ندارد.

شیردهی و پروتز سینه

همچنین بخوانید : عمل پروتز سینه در مشهد

آیا بعد از عمل می توان فهمید قدرت شیردهی دارید یا نه؟

شما زمانی متوجه خواهید شد که توانایی شیر دادن به نوزاد خود را بعد از عمل بزرگ کردن سینه دارید که اقدام به شیردهی کنید. همچنین اگر حس نوک سینه های خود را از دست نداده اید به احتمال زیاد توانایی شیردهی به نوزادتان را خواهید داشت.

اگر متوجه شدید که میزان شیردهی شما کاهش یافته است می توانید در کنار شیردهی از شیرخشک نیز استفاده کنید. همچنین پزشک کودک خود را در جریان جراحی سینه خود قرار دهید.

آیا می توان در دوران شیردهی یا بارداری عمل پروتز سینه انجام داد؟

توصیه می شود که انجام عمل پروتز سینه بعد از اتمام شیردهی انجام شود چون مقداری از داروهای بیهوشی تزریقی وارد شیر خواهد شد. بهترین زمان جهت انجام پروتز سینه حداقل 6ماه بعد از بارداری و در مادران شیرده حداقل 6ماه بعد از اتمام شیردهی می باشد.

 


جهت مشاوره عمل پروتز سینه با دکتر کامران کاویانی فر با شماره تلفن  تماس حاصل فرمایید.


دکتر کامران کاویانی فر
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

جراح بینی در مشهد و زیبایی صورت و بدن
عمل بینی در مشهدلیپوساکشن شکم و پهلوعمل پروتز سینه و باسن – لیفت صورت عمل بینی مشهد

شماره تلفن جراح پلاستیک مشهد - تلفن دکتر کاویانی

بیشتر بخوانید : لیفت سینه بدون جراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.