مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

هر آنچه باید درباره عمل زیبایی چانه بدانید

پروتز چانه مشهد

هر آنچه باید درباره عمل زیبایی چانه بدانید

بازدیدها : 7858 بازدید

عمل پروتز چانه مشهد یکی از رایج ترین عمل های زیبایی در حال حاضر می باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری برای عمل جراحی چانه و انواع پروتز چانه، بهترين جراح زيبايي چانه در مشهد و هزینه پروتز چانه آورده شده است.


جهت مشاوره و اطلاع از قیمت جراحی پروتز چانه مشهد با شماره  تماس حاصل فرمایید.

دکتر کامران کاویانی فر فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی


جراحی چانه چیست؟

عمل جراحی چانه، یک روش جراحی برای تغییر شکل چانه است. این تغییر شکل یا با افزایش سایز چانه با پروتز انجام می شود یا کاهش سایز چانه از طریق جراحی استخوان است.
جراحی پلاستیک و سایر روش های سرپایی بر روی خط فک پایین و ناحیه چانه انجام می شوند تا نسبت چانه به صورت بهبود یابد و در نهایت این عمل به اعتماد به نفس فرد و رضایتمندی او از ظاهر خود کمک می کند. انتخاب نحوه زیباسازی برای بهبود هماهنگی ویژگی های صورت و بهبود تعادل چانه، فک، گونه و پیشانی بهتر است توسط جراحان پلاستیک مورد تایید پیشنهاد شود.

بزرگ کردن یا کوچک کردن چانه

گاهی اوقات لازم است استخوان فک در طی یک عمل جراحی به نام منتوپلاستی (کوچک کردن چانه) یا ژنیوپلاستی (بزرگ کردن چانه) اصلاح گردد. همچنین جهت بزرگ کردن چانه، با استفاده از پروتز سیلیکونی می توان شکل و فرم چانه را بهبود بخشید. علاوه بر این، تغییرات در فک بالا و یا پایین ممکن است برای بهبود دینامیک جویدن و یا چگونگی هماهنگی دندان ها با یکدیگر انجام پذیرد. این عمل می تواند از ساده تا بسیار پیچیده باشد.

اغلب جراحان پلاستیک ممکن است جراحی چانه یا دیگر روش های زیباسازی چانه را برای بیماری که می خواهد عمل رینوپلاستی انجام دهد توصیه کنند تا از طریق زیباسازی چانه نسبت اجزای چهره را بهبود بخشند، زیرا اندازه و شکل چانه ممکن است بزرگی یا کوچکی بینی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

علاوه بر این، با توجه به پیشرفت های اخیر در تکنولوژی و به دست آوردن رضایت آگاهانه بیمار پس از بررسی تمام گزینه ها، خطرات و مزایای روش های مختلف، جراح پلاستیک شما ممکن است استفاده از فیلر و ژل مورد تایید FDA را به عنوان روش جایگزین جراحی فک جهت بزرگ نمودن و شکل دهی به چانه پیشنهاد دهد فقط در نظر داشته باشید که تزریق فیلر دائمی نمی باشد و ماندگاری کوتاه تری دارد.

بیشتر بخوانید : زاویه سازی صورت 

جراحی بزرگ کردن چانه چیست؟

جراحی بزرگ کردن چانه (ژنیوپلاستی) باعث بهبود کانتورینگ چانه، گردن و فک می شود. به طور معمول، جراحی شامل قرار دادن یک پروتز در اطراف استخوان چانه بیمار است که برای افزایش اندازه و شکل چانه و دستیابی به هماهنگی طبیعی تر بین اجزای صورت انجام می شود. اگر عمل افزایش چانه توسط جراح زیبایی متخصص انجام شود، عمل بزرگ کردن چانه می تواند یک راه حل دائمی باشد.

بیشتر بخوانید : تزریق چربی به گونه

آیا پروتز چانه دائمی است؟

بر خلاف پروتز سینه، پروتز چانه جامد است و هیچ چیز برای نشت کردن از آن وجود ندارد. پروتز چانه معمولا دائمی است و تازمانی که پروتز در محل وجود دارد نتیجه عمل بزرگ کردن چانه دائمی خواهد بود.

شماره تلفن جراح پلاستیک مشهد - تلفن دکتر کاویانی

مطلب مرتبط : پروتز سینه در مشهد

نكات مهم قبل از جراحی چانه

  • قبل از جراحی به مدت دو هفته از مصرف داروهایی مانند آسپرین و کدویین ها جلوگیری کنید.
  • استفاده از دارو های قلب را با مشورت پزشک قلب خود قطع یا کم کنید.
  • دارو هایی که فشار خون را شما را بالا می برد را باید قطع کرد زیرا مصرف دارو قبل جراحی احتمال خونریزی حین و بعد از جراحی را افزایش می دهد.
  • استفاده الکل و سیگار و قهوه و کافین ها هم مانند داروها باید متوقف شود زیرا غلضت خون شما را بالا برده و فشار خون را زیاد می کند.
  • اگر در فرآیند جراحی نیاز به برش در چانه وجود داشته باشد باید از دو روز قبل از جراحی چانه خود را پاک کننده های آنتی باکتریال پاک کنید.
  • اگر احتمال برش در دهان وجود دارد از دو روز قبل از جراحی باید روزی 3 الی 4 مرتبه دهانتان را با دهانشویه بشویید.
  • از 8 ساعت قبل از جراحی از نوشیدن و خوردن پرهیز کنید.

 

عمل جراحی چطور انجام می شود؟

در مدلی از این جراحی که از پروتز ها استفاده نمی شود از داخل دهان بوسیله تیغه ای مخصوص استخوان چانه را جدا می کنند

اگر فک نیازمند به کوچک شدن داشته باشد آن را به سمت عقب و اگر نیاز باشد چانه را بزرگ تر کند استخوان را جلوتر می برند

پس از تعیین محل مخصوص بوسیله سیم یا صفحات از جنس تیتانیوم در جای خود محکم شده و محل شکافته شده بخیه خواهد خورد

در بعضی از موارد بخیه از خارج چانه از جایی که قابل روئیت نباشد برش خواهد خورد و بخیه روی پوست شما ایجاد می شود

 

ریکاوری و بهبود پس از عمل پروتز چانه

پس از عمل جراحی چانه، این ناحیه به وسیله یک پوشش طبی پوشانده می شود. یک هفته تا ده روز پس از عمل چانه، مقداری تورم، قرمزی و کبودی طبیعی است. توانایی شما برای جویدن محدود خواهد بود و در چند روز اول پس از عمل جراحی چانه رژیم غذایی شما باید شامل غذاهای مایع و نرم باشد.

شما ممکن است هنگام صحبت کردن، خمیازه کشیدن، یا حرکت دادن دهان خود، احساس ناراحتی کنید. بسیاری از بیماران احساس سفتی در چانه می کنند و احساس می کنند چانه شان تحت کشش قرار دارد. این احساس معمولا در عرض یک هفته کاهش می یابد. بیماران به طور معمول همان روز عمل از بیمارستان مرخص می شوند و پس از استراحت یک هفته ای می توانند به فعالیت های روزانه خود بازگردند.

بیشتر بخوانید : عمل بینی در مشهد

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره عمل بینی ترمیمی

 

ریسک های عمل پروتز چانه

خطرات احتمالی جراحی چانه شامل عفونت و خونریزی بیش از حد است. اگر آسیب عصبی رخ دهد، می تواند منجر به بی حسی موضعی یا دائمی شود. عوارض زیبایی جراحی چانه می تواند عدم تقارن یا قرار گیری نامناسب پروتز چانه باشد. همچنین، این احتمال وجود دارد که بیمار از نتیجه ظاهری عمل خود راضی نباشد، حتی اگر هیچ عوارض پزشکی وجود نداشته باشد.
مراجعه به متخصص جراحی پلاستیک با تجربه و متبحر ریسک عمل جراحی چانه را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد.

عمل لیپوساکشن و برداشتن غبغب به منظور کوچک سازی چانه

لیپوساکشن جهت برداشتن چربی های اضافی زیر چانه یا همان غبغب انجام می شود. روش های مختلفی برای لیپوساکشن غبغب وجود دارد از جمله لیپولیز غبغب، لیپوساکشن لیزری، لیپوماتیک، مزوتراپی، هایفوتراپی و دیگر روش ها.

از روش لیپوساکشن برای کوچک نمودن اندازه غبغب می توان استفاده نمود. در این روش برش بسیار کوچکی در زیر چانه ایجاد می شود و ماده ی سالین جهت انحلال چربی های زیر چانه تزریق می شود تا خارج نمودن چربی ها آسان تر شود. سپس لوله ی باریک ساکشن از طریق سوراخ ایجاد شده وارد ناحیه مورد نظر می شود و چربی ها و مایعات اضافی را به بیرون ساکشن می کند. در نهایت با حذف چربی های زیر چانه این ناحیه لاغر تر شده و ظاهر چانه زیباتر می شود.

پس از عمل ساکشن جراح ممکن است شکاف های کوچک ایجاد شده جهت تخلیه چربی را با بخیه بسته و یا جهت امکان خروج ترشحات باز بگذارد. سپس محل شکاف پانسمان شده و این پانسمان بایستی به طور مرتب تعویض شود. جهت حفظ ظاهر ایجاد شده احتمالا به شما توصیه می شود تا چند روز یک نوار کشی مخصوص به چانه خود ببندید تا فشار ملایمی به ناحیه لیپوساکشن شده وارد شود.

مطلب مرتبط : جراحی برداشتن غبغب در مشهد

مطلب مرتبط : تزریق چربی به گونه

هزینه جراحی چانه

جراحی چانه چون صرفا به دلایل زیبایی انجام می شود مشمول بیمه درمانی نیست. اگر چه ممکن است در مواردی مانند نواقص مادرزادی یا آسیب های وارده به فرد ممکن است جراحی چانه تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

هزینه های جراحی چانه ممکن است شامل هزینه بیهوشی، هزینه های بیمارستان، آزمایش های پزشکی، تجویزات دارویی، هزینه جراح و معاینات دوره ای پس از عمل جراحی باشد. هزینه و دستمزد جراح بر اساس تجربه و تخصص او، نوع روش مورد استفاده تعیین می شود.
در مورد هزینه رفع غبغب شرایط هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است بنابراین هزینه نهایی پس از مشورت با پزشک و معاینه حضوری تعیین خواهد شد. عمل لیپوساکشن غبغب ممکن است تحت بی حسی انجام داد و نیازی به بی هوشی عمومی نباشد که در این صورت هزینه های اضافی مربوط به خدمات بیهوشی حذف می شود.

به منظور آگاهی از هزینه‌های جراحی پروتز چانه مشهد توسط دکتر کامران کاویانی، متخصص جراحی پلاستیک در مشهد و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌ تلفن  تماس حاصل فرمایید.

منابع : plasticsurgeryamericanboardcosmeticsurgeryenhancemyself, drkamrankawiani

 

شما عزيزان مي توانيد جهت پرسش و مشاوره از طريق شماره تلفن 09018191885
در شبکه پيام رسان واتساپ اقدام نماييد.
در صورت عدم دسترسي به شبکه پيام رسان واتساپ مي توانيد با شماره های 09018191885 تماس بگيريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.