مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی جهت بهبودی هر چه سریع تر

مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی جهت بهبودی هر چه سریع تر

بازدیدها : 1028 بازدید

آنچه برای بهبودی و مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی باید بدانید. ابدومینوپلاستی یک روش جراحی پلاستیک متداول است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. در حقیقت، آمارهای جدید نشان می دهد که ابدومینوپلاستی یکی از 5 جراحی پرطرفدار برای زنان و مردان در سال گذشته بوده است.
با وجود محبوبیت این جراحی، اغلب بسیاری از افراد نمی دانند که برای بهبودی و مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی چه کارهایی را باید انجام دهند. دانستن روند بهبودی و زمانبندی باعث می شود تا جراحی ابدومینوپلاستی برای بیماران آسان تر شود.

مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستیتفاوت در زمان بهبودی:

هیچ پاسخ واحدی برای مدت زمان بهبودی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی وجود ندارد.

مانند هر عمل جراحی دیگر، یک بازه زمانی کلی وجود دارد، اما عوامل مختلفی از جمله موارد زیر بر بهبودی هر فرد تاثیر دارد:
• سن
• سلامت عمومی
• نوع جراحی ابدومینوپلاستی
• مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

بعد از اتمام عمل، جراح به طور مشخص تری در مورد زمان بهبودی با شما صحبت خواهد کرد، اما به طور کلی، اکثر بیماران حدود هشت هفته بعد از جراحی تقریبا به حالت عادی خود بر میگردند.

بیشتر بخوانید : عمل لیپوماتیک در مشهد

چرا نوع جراحی ابدومینوپلاستی اهمیت دارد؟

انواع مختلف جراحی ابدومینوپلاستی انجام می شود.

شما می توانید مینی ابدومینوپلاستی (در یک ناحیه کوچک از شکم) یا ابدومینوپلاستی کامل انجام دهید.

هرچه این جراحی گسترده تر باشد، برای بهبودی مدت زمان بیشتری نیاز است. چرا که ابدومینوپلاستی کامل پهلوها، کمر، پشت و پایین قفسه سینه را در بر می گیرد.


جهت رزرو وقت معاینه با دکتر کاویانی فر جراح و فوق تخصص جراحی پلاستیک، با شماره تلفن تماس حاصل فرمایید.


چه انتظاراتی باید در طول مدت بهبودی داشت:

مهمترین چیزی در طی این دوران رعایت دستورالعمل های جراح خود به طور کامل است. در صورت هرگونه سؤال یا نگرانی حتما با مطب پزشک تماس بگیرید.
انتخاب یک جراح ماهر و حرفه ای در این زمینه توصیه می شود، چرا که داشتن مهارت برای این نوع جراحی بسیار حائز اهمیت است. همچنین مشاوره ی با یک پزشک ماهر می تواند به شما در دوران بهبودی بعد از عمل کمک کند.

1. بلافاصله بعد از عمل:

بعد از جراحی ابدومینوپلاستی شکم شما با پانسمان پوشانده می شود. در بسیاری موارد، لوله های نازک و کوچکی از داخل شکم شما به بیرون وجود دارد تا خونابه های جمع شده را خارج کند.

این امر طبیعی است و نباید باعث ناراحتی و نگرانی شما شود.
در چند روز اول برای بهبودی به صورت نیمه خمیده استراحت کنید و دستورالعمل هایی که دکتر در مورد حرکت به شما داده است را رعایت کنید تا از بروز لخته های خون جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید : لیپوساکشن راهی برای لاغری

2. وقتی در خانه هستید

مهم است که حداقل برای دو روز اول بعد از جراحی در خانه کسی به شما کمک کند. داروهای مسکن برای شما تجویز می شود که تحرک شما را محدود خواهید کرد، بنابراین قادر نخواهید بود رانندگی کنید.
در خانه احتمالاً با خم شدن، بلند کردن یا ایستادن برای مدت طولانی مشکل خواهید داشت، بنابراین بهتر است شخصی برای کمک به شما در روزهای اول حضور داشته باشد.

3. نگهداری روزانه

پزشک به شما آموزش می دهد که چگونه به درستی از لوله هایی که به شما متصل هستند و بخیه های خود در طول دوره بهبودی مواظبت کنید.
به اکثر بیماران آنتی بیوتیک و داروهایی که از انعقاد خون جلوگیری می کنند داده می شود، بعد از مدت معینی کرم های موضعی داده می شود تا در اطراف و روی برش ها زده شود.

به شما گن و لباس مخصوصی داده خواهد شد که برای بهبودی و کاهش تورم باید از آن استفاده کنید. بنابراین مهم است تا هر روز به مدت معینی که پزشک به شما خواهد گفت از آن استفاده کنید.
سیگار کشیدن و نوشیدن الکل می تواند به طور جدی روند بهبودی شما را مختل کند، بنابراین باید از استعمال دخانیات حداقل به مدت سه ماه بعد از عمل اجتناب کنید.

4. از سر گیری زندگی عادی:

اگر فرزندان خردسالی دارید، توصیه می شود برای مراقبت از آنها کمک بگیرید. زیرا برای چند هفته اول لازم است از خم شدن، بلند کردن بچه ها یا اجسام سنگین خودداری کنید. اما بعد از گذشت یک یا دو هفته می توانید رانندگی، آشپزی یا خرید را انجام دهید.

بیشتر افراد برای بهبودی بهتر تصمیم می گیرند تا حدود یک ماه مرخصی بگیرند. اگر شغل شما نیاز به فعالیت زیاد دارد یا بر جسم شما فشار می آورد توصیه می شود مرخصی گرفته و بهبودی خود را به خطر نیندازید. همچنین در این مدت از ورزش کردن خودداری کنید.

5. اثرات بلند مدت

بعضی از افراد بعد از جراحی ابدومینوپلاستی هفته ها یا ماه ها احساس بی حسی یا کشش در ناحیه برش ها می کنند ، این اتفاق طبیعی است و اغلب با گذشت زمان حل می شود. ممکن است سه ماه طول بکشد تا تورم و کبودی به طور کامل خوب شود، اما برای درمان جای برش ها مدت زمان بیشتری نیاز است.

با رعایت مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی می توانید از نتیجه عالی و ظاهر زیبای خود لذت ببرید.

منبع : plasticsurgery

جهت انجام جراحی شکم و پهلو در مشهد با مطب دکتر کامران کاویانی فر تماس حاصل فرمایید.

تلفن های تماس : –  09018191885

آدرس : مشهد – بلوار فردوسی – بین ثمانه و مهدی – پلاک 189 – ساختمان پزشکان سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.