مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

علت سفتی نوک بینی بعد از عمل و راه درمان آن

سفتی نوک بینی بعد از عمل

علت سفتی نوک بینی بعد از عمل و راه درمان آن

بازدیدها : 33507 بازدید

سفتی نوک بینی بعد از عمل . وجود تورم و کبودی بعد از عمل جراحی بینی برای اکثر افراد امری طبیعی است و بیشتر بیماران می دانند که این تورم و کبودی با رعایت مراقبت های بعد از عمل در طی دو تا سه هفته از بین می رود. البته از بین رفتن تورم به طور کامل و دست یابی به نتیجه نهایی تا یکسال طول می کشد. اما برخی از عوارض دیگر در بعضی از بیماران دیده می شود و ممکن است برای فرد نگران کننده باشد. یکی از این عوارض سفتی نوک بینی بعد از عمل است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره علت و درمان سفتی نوک بینی بعد از عمل بیشتر بخوانیم.

سفتی نوک بینی بعد از عمل

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر سفتی نوک بینی بعد از عمل با مشاوران ما تماس بگیرید:

– 09018191885

مشهد – بلوار فردوسی – بین ثمانه و مهدی – پلاک 189 – ساختمان پزشکان سلامت

 

علت سفتی بینی بعد از عمل

برای سفتی نوک بینی بعد از عمل نگران نباشید . اگر نوک بینی شما بعد از عمل بسیار سخت یا سفت است، نیازی به نگرانی نیست! سفتی نوک بینی بعد از عمل معمولاً به دلیل تورم بافت بینی است. میزان سفتی نوک بینی بعد از عمل می تواند در طول دوره بهبودی شما نوسان داشته باشد و بخشی طبیعی از روند بهبودی است.

همچنین سفتی نوک بینی بعد از عمل ، ممکن است نشانه وجود بافت اسکار یا استفاده از پیوندهای غضروف برای بازسازی بینی باشد. پیروی از یک رژیم غذایی کم نمک می تواند به رفع احتباس مایعات کمک کند، بنابراین بایستی تا زمانی که به حالت طبیعی خود باز می گردید مصرف نمک را کاهش دهید.

اگر بعد از گذشت چند ماه هنوز هم نوک بینی شما سفت است بهتر است با جراح خود درباره آن مشورت کنید.

بهبودی سفتی نوک بینی بعد از عمل چه مدت طول می کشد؟

سوال : دو ماه از جراحی بینی من می گذرد. تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و پزشک من گفت که حدود 75٪ از تورم از بین رفته است. اما نوک بینی من همچنان سفت است. به قدری سفت است که قابل حرکت دادن نیست و احساس بی حسی دارم. آیا سفتی نوک بینی من بر طرف می شود؟

 

پاسخ :
سفتی نوک بینی بعد از عمل بسیار شایع است. این عارضه در ابتدا به دلیل تورم اتفاق می افتد اما بعد از فروکش شدن تورم ممکن است به دلیل وجود بافت اسکار و تغییراتی که در طی جراحی بر روی غضروف های نوک بینی انجام می شود، مدت زمان بیشتری ادامه می یابد.

در بیشتر جراحی های رینوپلاستی نوک بینی باریک می شود و با بخیه ها و پیوند غضروف تقویت می شود. انجام این کار کمک می کند تا شکل جدیدی به آن داده شود و از جابجایی یا تغییر شکل آن پس از بهبودی نیز جلوگیری می کند. این باعث سفتی طولانی مدت نوک بینی از نه ماه تا یک سال پس از جراحی می شود. در نهایت بسیار نرم تر خواهد شد و می تواند دوباره به طور عادی جابجا شود اما این مسئله نیازمند زمان بهبودی بیشتری است. با از بین رفتن سفتی، احساس طبیعی پوست نوک بینی برمی گردد.

تورم بعد از جراحی بینی چه مدت طول می کشد؟ بلافاصله پس از جراحی بینی، کبودی و تورم قابل توجهی در اطراف بینی خواهید داشت، اما این تورم باید طی چند هفته تا حد زیادی فروکش کند. پف باقیمانده پس از جراحی بینی می تواند تا شش ماه طول بکشد، اما این حالت بسیار کم است.

سفتی نوک بینی بعد از عمل

بیشتر بخوانید : توصیه های بعد از عمل بینی

آیا سفتی پوست بینی بعد از جراحی بینی طبیعی است؟

اکثر مردم می دانند که پس از عمل جراحی زیبایی بینی، مقداری درد و تورم وجود دارد، اما وجود یک عارضه جانبی خاص معمولاً باعث نگرانی بیماران می شود. چند هفته پس از عمل، بسیاری از بیماران از احساس سفتی پوست بینی، به خصوص در اطراف نوك بینی، شوكه می شوند. در حالی که همه بیماران این پدیده را تجربه نمی کنند، یک عارضه جانبی نسبتاً شایع اما به ندرت دائمی از عمل جراحی زیبایی بینی است.

چه عواملی باعث سفت شدن پوست بعد از جراحی زیبایی بینی می شود؟

دو دلیل عمده برای سفتی پوست روی بینی بعد از جراحی زیبایی بینی وجود دارد، اما هیچ ارتباطی با خود پوست ندارد. سختی در واقع نشان دهنده تغییر در پوست نیست، بلکه ناشی از بافت زیر آن است.

ادم (تورم ناشی از مایع در زیر پوست) شایع ترین علت سختی در ماه های اول پس از عمل است. با این وجود بافت زخم خیلی سریع محو نمی شود و باعث ایجاد سختی طولانی مدت، حتی گاهی دائمی می شود.

این دو مورد به طور کلی باعث ایجاد احساس سختی بیشتر برای بیمارانی می شود که قبلاً بینی با پوست ضخیم داشتند.

بیشتر بخوانید : برآمدگی بینی بعد از عمل

درمان سفتی ماندگار پوست بینی

اگر دو سال یا بیشتر از جراحی زیبایی بینی شما گذشته است اما هنوز سفتی پوست بینی خود را احساس می کنید، چندین گزینه درمانی وجود دارد. دو مورد رایج تزریق استروئید و جراحی ترمیم بینی است. تزریق استروئید در شکستن بافت اسکار بسیار موفق است و از همه مهم تر اینکه تهاجمی نیست.

از طرف دیگر، جراحی زیبایی ترمیم بینی، نیاز به برداشتن بافت اسکار جمع شده توسط جراحی دارد. این روش جراحی اجازه می دهد تا تغییرات گسترده تری نسبت به تزریق استروئید داشته باشید و به جراح اجازه می دهد تا مشکلات زیبایی که بیمار بعد از جراحی دارد را برطرف کند. اما اگر به روشی ظریف انجام نشود، جراحی زیبایی بینی ترمیمی می تواند منجر به تجمع حتی بیشتر بافت اسکار شود.

به همین دلیل، مهم است که بیمار یک پزشک ماهر و با تجربه کافی در جراحی زیبایی بینی را انتخاب کند. بیماران باید قبل از انتخاب جراح بررسی های لازم را انجام داده و عکس های قبل و بعد از جراحی بینی جراح مورد نظر خود را به دقت بررسی کنند تا اطمینان حاصل کنند که نتایج مورد نظر آنها را دارد.

منبع : سایت دکتر کامران کاویانی فر

 

تلفن تماس جهت اطلاعات بیشتر و رزرو وقت مشاوره :

– 09018191885

مشهد – بلوار فردوسی – بین ثمانه و مهدی – پلاک 189 – ساختمان پزشکان سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.