مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

علت برآمدگی بینی بعد از عمل و راه درمان آن

برآمدگی بینی بعد از عمل

علت برآمدگی بینی بعد از عمل و راه درمان آن

بازدیدها : 99004 بازدید

برآمدگی بینی بعد از عمل . برجستگی هایی که ممکن است روی بینی خود بعد از عمل احساس می کنید به احتمال زیاد مربوط به استئوتومی (برش و شکستن کنترل شده استخوان بینی) مخصوصا در عمل جراحی بینی های استخوانی است. طبیعی است که در هفته های اول بعد از عمل یک مقدار ضخامت و برآمدگی جزئی داشته باشید.

این برآمدگی بینی بعد از عمل به طور کلی با گذشت زمان برطرف می شود. در بعضی موارد، ماساژ دادن این قسمت از بینی به رفع آن کمک می کند. جهت ماساژ دادن بینی و نحوه انجام  آن حتما با پزشک خود مشورت کنید. چیزی که ممکن است مشکل ساز شود وجود استخوان اضافه بعد از عمل بینی است.

همانطور که گفته شد بی نظمی ممکن است در ناحیه استئوتومی استخوان باشد که احتمالاً در حین جراحی زیبایی بینی شما انجام شده است. برخی از بیماران در ناحیه استئوتومی استخوان احساس برآمدگی می کنند. در هفته های اول بعد از عمل بسیار زود است که درباره آن تصمیم گیری کنید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر درمان برآمدگی بینی بعد از عمل با مشاوران ما تماس بگیرید :

– 09018191885

مشهد – بلوار فردوسی – بین ثمانه و مهدی – پلاک 189 – ساختمان پزشکان سلامت

برای دستیابی به نتیجه نهایی عمل بینی صبور باشید

در زمان بهبودی بینی بعد از عمل، مدتی طول می کشد تا بافت ها در محل خود مستقر شوند و شما نتیجه نهایی را ببینید. هنوز مراحل اولیه بهبودی است.

در هر صورت نگرانی های خود را با پزشک خود مطرح کنید. ممکن است تا زمانی که بینی تورم دارد کج یا برآمده به نظر برسد، اما با گذشت زمان بهبود یابد.

احساس برآمدگی بینی بعد از عمل تا 6 هفته بعد از رینوپلاستی به احتمال زیاد به علت تورم است.

برای شما تقریبا غیرممکن است که بتوانید تشخیص دهید برجستگی های سخت ایجاد شده بعد از جراحی رینوپلاستی استخوان هستند یا غضروف. این برجستگی ها غالباً نتیجه تورم و جای زخم در اطراف استخوان و غضروف است و برطرف می شوند.

درست است که برآمدگی بینی بعد از عمل برای شما ترسناک است اما معمولا از بین می رود، پس نگران نباشید برای نتیجه گیری احتیاج به سه ماه زمان دارید. در صورت نگرانی و قبل از گرفتن هرگونه تصمیمی با پزشک خود تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل عمل بینی و هزینه ها

عدم تقارن خفیف بینی

عدم تقارن خفیف رایج است. دوران بهبودی بعد از عمل برای تصمیم گیری بسیار زود است و باید صبر کنید تا نتیجه عمل مشخص شود. بسیاری از موارد وجود دارد که باعث ایجاد برآمدگی شدید می شوند. شایع ترین آنها تورم است. با گذشت زمان و به آرامی ماساژ دادن، این مشکل از بین خواهد رفت.

در مواردی، شکستگی نامتقارن استخوان (استئوتومی) که برای باریک کردن بینی استفاده می شود ممکن است باعث شود که قسمت کوچکی از استخوان بیرون زدگی داشته باشد. اگر جراح شما برای شکستن استخوان های بینی از روش سوراخ کردن استفاده کرده است، ممکن است بینی به طور یکنواخت صاف نشود. در روش های جدید رینوپلاستی این عارضه به ندرت اتفاق می افتد.

برآمدگی بینی بعد از عمل جراحی زیبایی بینی

تراش استخوان های کوچک یا برش های غضروف که به طور ناخواسته در جای خود باقی مانده اند می توانند سفت شوند و مشکل ایجاد کنند. شما باید اجازه دهید روند بهبودی بافت نرم خود به خود انجام شود.

اگر بعد از دوران بهبودی عمل بینی، برجستگی های سخت باقی بمانند، برای اصلاح برآمدگی بعد از عمل ممکن است به عمل ترمیم بینی جزئی یا سوهان کشیدن بینی نیاز داشته باشید. در هر صورت بایستی با جراح خود مشورت کنید و از گرفتن هر گونه تصمیم عجولانه خودداری کنید.

به هر حال در صورت نیاز به عمل ترمیمی نیز بایستی حداقل 12-18 ماه صبر کنید.

برآمدگی بینی بعد از عمل

سوالات متداول :

1- دو ماه از زمان جراحی زیبایی بینی من می گذرد اما برجستگی روی بینی من بزرگتر شده است. آیا این عادی است؟

این می تواند در اثر کاهش تورم بعد از عمل جراحی اتفاق بیفتد. در زمان عمل ممکن است تورم به اندازه ای باشد که برجستگی قابل توجه نباشد، به خصوص اگر این برجستگی کوچک باشد.

یک جراح باید به اندازه کافی با تجربه باشد تا بداند که لازم است چه مقدار از برجستگی بینی تراش داده شود، زیرا حتی ضخامت پوست در ناحیه آن برجستگی ناهموار است. جراحان باید به خوبی آموزش دیده باشند تا بدانند که چگونه استخوان و غضروف را به اندازه کافی بردارند تا بینی بعد از عمل زیبا به نظر برسد.

2- بعد از عمل جراحی زیبایی بینی فرو رفتگی روی بینی من ایجاد شده است. آیا راه حلی وجود دارد؟

گاهی اوقات ممکن است یک فرو رفتگی کوچک در بینی ایجاد شود و نیازی نیست که برای رفع آن اقدام به جراحی دیگری کنید. علاوه بر این، قرار دادن پیوند غضروف، به ویژه برای یک تغییر شکل کوچک، می تواند نسبتاً غیرقابل پیش بینی باشد و ممکن است نتیجه ایده آل را برای شما در پی نداشته باشد. یک گزینه موقت خوب چیزی مثل تزریق Restylane یا Juvederm است که می تواند برای پر کردن آن فرو رفتگی استفاده شود.

یک گزینه دائمی تر، استفاده از سیلیکون مایع است. سیلیکون مایع به صورت میکرو قطره ای قرار می گیرد و نتایج دائمی دارد.

فرورفتگی و برآمدگی بینی بعد از عمل

بیشتر بخوانید : رینوپلاستی بدون جراحی

3- یکسال از عمل بینی من می گذرد ولی قوز روی بینی من به طور کامل از بین نرفته است. آیا با سوهان کشیدن درمان می شود؟

بله اگر بعد از یکسال همچنان قوز یا برآمدگی بینی بعد از عمل وجود داشت و این برجستگی با تزریق کورتون هم رفع نشد می توان به صورت سرپایی و طی یک عمل بینی بسته سوهان یا تراش ناحیه استخوانی را انجام داد. با سوهان کشیدن برجستگی های موضعی بر طرف می شود.

حتما توجه داشته باشید که برای سوهان کشیدن بینی لازم است حداقل یکسال تا یکسال و نیم از عمل بینی شما گذشته باشد.

منبع : سایت دکتر کامران کاویانی فر

5 دیدگاه

  1. یکسال از عمل بینی من گذشت ولی برامده بود سوهان کشیدن الان شش ماه میگذرد ولی باز درس نشده علت ان چیست؟

    1. Author

      اگر برآمدگی بینی سوهان کشیده شده ممکنه در اثر ورم باشه بهتره صبر کنید تا ورم به طور کامل از بین برود.

      1. سلام ببخشید من ۱۶ ماهه عمل بینی انجام دادم ولی رو بیتی یه قوز هست ۴ ماه پیش کورتون زدم یکم بهتر شد ولی هنوز این قوز هس بعلاوه اینکه هنو ورم بینیم خوب نشده کناره های پره های بینیم باد داره دکترم که هردفه میگه ورم داره ب نظرتون چی کار کنم خوب بشه زودتر

        1. Author

          از بین رفتن ورم پره های بینی مدت زمان بیشتری طول می کشد. اگر قوز بینی ناشی از باقی ماندن استخوان بینی باشد با سوهان کشیدن برطرف می شود. جهت اطلاعات بیشتر مطلب سوهان کشیدن قوز بینی بعد عمل را مطالعه نمایید.

  2. سلام وقت بخیر ببخشید من ۲۷ روزه دماغمو عمل کردم دماغم استخوانی بود ورم قوس بینیم سریعا رفع شد که حتی گفتن که لازم به چسب زدن ندارم اما یک طرف بینیم نسبت به طرف دیگه یه کم بالا تره و روش یه مقدار سفته که باعث عدم تقارن سوراخامم شده به نظرتون ورمه یا فرم نهاییه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.