مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

رینوپلاستی بدون جراحی یا رینوپلاستی مایع چیست ؟

رینوپلاستی بینی بدون جراحی - رینوپلاستی مایع

رینوپلاستی بدون جراحی یا رینوپلاستی مایع چیست ؟

بازدیدها : 4300 بازدید

رینوپلاستی بینی بدون جراحی چگونه است؟ آیا می توان با رینوپلاستی مایع عمل سرپایی ترمیم بینی در مطب انجام داد؟معایب و مزایای رینوپلاستی بینی بدون جراحی چیست؟ چه افرادی می توانند رینوپلاستی مایع انجام دهند؟ ایا ترمیم نوک بینی بدون جراحی امکان پذیر است؟ ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی در چه موارد امکان پذیر است؟ روش انجام رینوپلاستی مایع و مراحل آن چگونه است؟ ماندگاری رینوپلاستی مایع چقدر است؟ عوارض روش غیر جراحی بینی چیست؟ پاسخ سوالات فوق را در این مطلب می خوانیم.

دکتر کامران کاویانی فر، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عمل بینی در مشهد

جهت تعیین وقت معاینه و مشاوره با ما تماس بگیرید :

– 09018191885

مشهد – بلوار فردوسی – بین ثمانه و مهدی – پلاک 189 – ساختمان پزشکان سلامت

رینوپلاستی مایع یا عمل بینی بدون جراحی چیست؟

رینوپلاستی بینی بدون جراحی یا رینوپلاستی مایع روش غیرجراحی عمل بینی می باشد که البته برخی به آن جراحی بینی مایع نیز می گویند. این روش معمولا برای اصلاح موقتی برخی از ایرادات بینی مانند قوز بینی (برآمدگی کوچک)، افتادگی نوک بینی و عدم تقارن بینی استفاده می شود. ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی به شرط جزئی بودن مشکلات بینی با این روش امکان پذیر است.

در رینوپلاستی مایع جهت بهبود کانتورینگ بینی جراح به بینی بیمار فیلر تزریق می کند . این کار معمولاً با اسید هیالورونیک (HA) انجام می شود، همان نوع پرکننده ای که معمولاً در فیلر گونه و لب مورد استفاده قرار می گیرد.

با گذشت سالها ، اسیدهیالورونیک، به خاطر ایمنی، مؤثر بودن و جایگزینی مناسب برای برخی جراحی ها، شهرت زیادی کسب کرده است. شده است. Juvéderm و Restylane از مارک های محبوب HA هستند.

یک منبع معتبر در سال 2016، دریافت که ژل HA قادر به رفع برخی از مشکلات بینی است که با روش جراحی عمل بینی نمی توان آنها را اصلاح نمود. همچنين نشان داده شده است كه برای ترمیم های جزئی بعد از عمل بینی کارایی دارد.

رینوپلاستی بینی بدون جراحی - رینوپلاستی مایع
اصلاح فرو رفتگی بینی با رینوپلاستی مایع
بیشتر بخوانید : زاویه سازی صورت 

معایب و مزایای رینوپلاستی بدون جراحی (رینوپلاستی مایع)

جوانب مثبت رینوپلاستی مایع

این عمل فقط در حدود 15 دقیقه طول می کشد. بنابراین بسیار سریعتر از عمل جراحی زیبایی بینی (1 تا 4 ساعت) انجام می شود.
نتیجه بلافاصله پس از تزریق فیلر مشخص می شود و زمان ریکاوری بسیار کم است. می توانید در همان روز به کار خود برگردید.
از آنجا که بیهوشی وجود ندارد ، شما در تمام مراحل روش بیدار و هوشیار هستید. برخی از جراحان حتی به شما اجازه می دهند در طول آن آینه را نگه دارید و کنترل و نظارت بیشتری به شما داده می شود.
اگر از HA استفاده شود، نتیجه قابل برگشت است. بنابراین اگر از نتیجه رضایت نداشتید عارضه جدی رخ نمی دهد و جراح می تواند از تزریق هیالورونیداز برای حل کردن پرکننده استفاده کند.

جوانب منفی رینوپلاستی مایع

نتایج موقت است، بنابراین اگر ظاهر جدید خود را دوست دارید ، برای حفظ آن باید درمان های بیشتری انجام دهید.
با توجه به یک مطالعه معتبر در سال 2018 ، عوارض جدی عروقی مانند انسداد رگ های خونی گزارش شده است. این اتفاق زمانی می افتد که فیلر یا به یکی از شریان های بینی تزریق شده باشد یا آنقدر نزدیک باشد که آن را فشرده کند و خونرسانی را قطع کند.
از آنجا که شریان های خاصی در انتهای بینی به شبکیه چشم متصل هستند، عوارض عروقی می تواند منجر به کوری شود. سایر شریان های نزدیک به هم می توانند منجر به نکروز یا مرگ پوست شوند. با این حال، این عارضه ها در دست پزشک متخصص و دارای مجوز صحیح، بسیار نادر است.

چه افرادی می توانند رینوپلاستی مایع انجام دهند؟

دکتر گریگوری مشکوویچ ، دکتر جراح پلاستیک صورت در مرکز تخصصی جراحی زیبایی نیویورک گفت: کاندیدای ایده آل برای رینوپلاستی بینی بدون جراحی یا رینوپلاستی مایع، کسی است که دارای برآمدگی کوچک روی بینی و افتادگی بینی به مقدار کم باشد.

ماشكویچ افزود: همچنین عدم تقارن در امتداد بینی با تزریق قابل اصلاح است.“بخش عمده موفقیت بستگی به آناتومی فردی و همچنین میزان اصلاح مورد نیاز دارد.”

کاندیدای ایده آل باید بتواند اقدامات بهبودی را انجام دهد، عوارض را بشناسد و برای معالجه آنها آمادگی داشته باشد.
وی گفت: “کاندیدای خوب برای جراحی بینی مایع کسی است که قبل از هر چیز جوانب مثبت و منفی این روش را بداند.

رینوپلاستی بینی بدون جراحی - رینوپلاستی مایع

مطلب مرتبط : درمان بینی کج بدون جراحی

چه افرادی کاندیدای خوبی برای رینوپلاستی مایع نیستند؟

چه کسی کاندیدای ایده آلی برای رینوپلاستی مایع یا عمل بینی بدون جراحی نیست؟ کسی که به دنبال یک نتیجه قوی و موثر است، مانند کسی که بینی اش کج است یا انحراف دارد و یا شکسته است. چرا که توسط این روش فقط مشکلات جزئی بینی اصلاح می شود.

اگر به دنبال اصلاح مشکلات تنفسی هستید، باید بدانید که رینوپلاستی بینی بدون جراحی قادر به رفع این مشکل نیست. این کار فقط با جراحی زیبایی بینی انجام می شود.

کسی که مرتباً عینک می پوشد نیز کاندیدای ایده آل نیست، زیرا پوشیدن عینک سنگین یا عینک آفتابی پس از انجام عمل 1 تا 2 هفته توصیه نمی شود. این امر به این دلیل است که اگر فشار زیادی وارد شود، مواد پرکننده می توانند با پوست بینی ترکیب شوند و اثر آن از بین می رود.
همچنین اگر مواد پرکننده به پل بینی اضافه شود، اگر عینک شما به آن ناحیه فشار وارد کند، می تواند باعث جابجایی مواد پرکننده شود.

روش انجام رینوپلاستی مایع و مراحل آن چگونه است؟

1- درمان در حالی آغاز می شود که بیمار یا در حالت نشسته یا دراز کشیده است.
2- بینی با محلول ضدعفونی کننده حاوی الکل 70درصد تمیز می شود.
3- از یخ یا کرم بی حسی برای بی حس کردن پوست استفاده می شود تا درد به حداقل برسد. در صورتی که پرکننده مورد استفاده حاوی بی حسی موضعی باشد، موارد بی حسی دیگر لازم نخواهد بود.
4- مقادیر کمی از ژل HA به دقت در منطقه موردنظر تزریق می شود. تزریق بیش از حد می تواند بر نتایج تأثیر منفی بگذارد.
5- سپس پرکننده صاف شده و البته ماساژ داده نمی شود تا از اعمال فشار جلوگیری شود.
6- این عمل حدود 15 دقیقه طول می کشد. با این حال، اگر از یک بی حس کننده استفاده شود، ممکن است بیشتر طول بکشد، زیرا برای تاثیر بیحسی 10 تا 15 دقیقه زمان لازم است.

بیشتر بخوانید : قیمت عمل بینی در مشهد

بهبودی در روش غیرجراحی رینوپلاستی مایع چگونه است؟

مهمترین نکته برای جراحی بینی مایع این است که بعد از انجام این عمل مشکلات بسیار کمی وجود دارد.
به بیماران توصیه می شود از 1 تا 2 هفته بعد از درمان از فشار بر روی ناحیه تزریق شده خودداری کنند. همچنین ممکن است مجبور شوند به مدت 1 تا 2 هفته ناحیه را به آرامی ماساژ دهند.

ماندگاری رینوپلاستی مایع چقدر است؟

برخلاف جراحی زیبایی بینی، رینوپلاستی مایع کاملا موقت است. نتایج به طور معمول بسته به نوع پرکننده مورد استفاده و فرد، معمولا فقط 6 ماه تا 1 سال دوام می آورد.
برای حفظ نتایج باید این روش را تکرار کنید.

آیا اقدامات احتیاطی یا عوارض جانبی وجود دارد؟

رینوپلاستی مایع میزان عوارض کمی دارند.

با این حال، مانند هر روش زیبایی دیگری، خطرات ناشی از آن وجود دارد. علاوه بر قرمزی و تورم در محل تزریق، عوارض جانبی شامل موارد زیر است:
– حساسیت
– خون ریزی
– انسداد عروقی
– نابینایی، که می تواند ناشی از انسداد عروق شبکیه باشد.

با توجه به خطرات و عوارض احتمالی به شما توصیه می شود برای انجام رینوپلاستی بینی بدون جراحی ، حتما به متخصص جراح پلاستیک و یا متخصص گوش و حلق و بینی با تجربه در زمینه عمل های زیبایی بینی مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

رینوپلاستی مایع برای افرادی که نمی توانند عمل جراحی بینی را انجام دهند یا نیاز به ترمیم جزئی بعد از عمل بینی دارند یک گزینه انتخابی می باشد.

مانند هر روش، جوانب مثبت و منفی هم وجود دارد. به عنوان مثال ، نتایج ممکن است فوراً قابل مشاهده باشد، اما برای حفظ ظاهر جدید خود مجبور به درمان های منظم هستید و به هیچ عنوان روشی دائمی نیست. با این حال، رینوپلاستی مایع یک جایگزین غیر جراحی تقریبا ایمن و کارآمد برای جراحی زیبایی بینی است.

فقط اطمینان حاصل کنید که یک جراح دارای مجوز برای انجام این عمل پیدا کرده اید. یک جراح خوب می تواند به شما در اطمینان از دیدن نتایج مثبت کمک کند.

منبع : healthline

اگر تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی دارید اما نمیدانید کدام روش برای شما مناسب تر بوده و نتیجه بهتری دارد با دکتر کامران کاویانی فر وقت مشاوره بگیرید تا شرایط شما به طور کامل بررسی شود . تصاویر عمل بینی توسط دکتر کامران کاویانی فر را در گالری تصاویر ببینید.

آدرس: مشهد – بلوار فردوسی – بین ثمانه و مهدی – پلاک 189 – ساختمان پزشکان سلامت

تلفن های تماس : – 09018191885

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.