مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

لاغری به روش پیکر تراشی چگونه است؟

پیکر تراشی در مشهد با بهترین دکتر متخصص پیکر تراشی مشهد

لاغری به روش پیکر تراشی چگونه است؟

بازدیدها : 22744 بازدید

پیکرتراشی در مشهد جهت کاهش سایز موضعی اندام ها از جمله شکم، پهلو، بازوها و ران ها استفاده می شود. امروزه پیکر تراشی یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی می باشد. قبل از انجام پیکر تراشی لازم است اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. دکتر کامران کاویانی فر، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در این مطلب اطلاعات بیشتری درباره عمل پیکر تراشی در مشهد به شما می دهد.

دکتر کامران کاویانی فر، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

جهت تعیین وقت معاینه و مشاوره با ما تماس بگیرید :

  09018191885

بهترین روش لاغری چیست؟ حتما بخوانید : عمل معده در مشهد

پیکر تراشی چیست و چگونه انجام میشود؟

گاهی کاهش وزن مورد نظر و تغییر سایز اندام ها به صورت ایده آل با روش هایی چون ورزش کردن و تغییر رژیم غذایی حاصل نمی شود. همچنین افراد به دنبال روش هایی آسان تر جهت دستیابی به اندام ایده آل و در کوتاه ترین زمان ممکن هستند. خوشبختانه پیکر تراشی به کمک این افراد آمده است. پیکر تراشی آسان ترین و سریع ترین روش جهت دست یابی به اندامی ایده آل است. در عمل پیکر تراشی با استفاده از روش های مختلف لیپوساکشن یا لیپوماتیک و حذف چربی های اضافی موجود در اندام های بدن باعث تغییر سایز فرد و دست یابی به شکل دلخواه اندام ها می شود.

نوع روش انتخابی در عمل پیکر تراشی بستگی به میزان چربی های اضافی و شرایط بدن فرد دارد.

لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن، همچنین به نام های لیپوپلاستی، مکش لیپوساکلپتور، لیپکتومی یا لیپو، نوعی جراحی زیبایی است که باعث تجزیه و حذف چربی های اضافی بدن می شود و هدف آن پیکر تراشی می باشد.
لیپوساکشن اغلب بر روی شکم، پهلو، ران، باسن، گردن، چانه، بازوها و پشت کمر استفاده می شود.

پیکر تراشی در مشهد با دکتر کامران کاویانی فر

بیشتر بخوانید : لیپوساکشن در مشهد

پیکرتراشی به روش لیپوماتیک یا لیپوساکشن

چربی از طریق یک لوله باریک توخالی به نام کانول ساکشن می شود. کانولا به یک پمپ مکش قدرتمند که خلاء قوی و فشار بالا ایجاد می کند متصل شده و از طریق یک برش کوچک وارد پوست و لایه های چربی می‌شود. چربی های حذف شده می توانند برای حجیم سازی نقاط دیگر بدن مانند باسن استفاده شوند.

پیکر تراشی چگونه سبب بهبود شکل بدن می شود؟

پیکر تراشی به وسیله لیپوساکشن یا لیپوماتیک شایع ترین عمل زیبایی در ایالات متحده است. بیش از 300،000 عمل در هر سال در ایالات متحده امریکا انجام می شود. این عمل در ایران نیز متقاضیان فراوانی دارد.
افرادی که تحت عمل لیپوساکشن قرار می گیرند، معمولا وزن بدن پایدار دارند، اما می خواهند چربی های نامطلوب قسمت های خاصی از بدن خود را حذف کنند.
لیپوساکشن و لیپوماتیک به طور کلی روش کاهش وزن نبوده و درمانی برای چاقی نیست. این روش به تنهایی سلولیت، ترک های پوستی یا پوست شل و چروک ها را حذف نمی کند. هدف از عمل لیپوساکشن زیبایی است.

پیکر تراشی به وسیله لیپوساکشن سلول های چربی را به طور دائمی حذف می کند و سبب بهبود شکل بدن می شود. با این حال، اگر بیمار پس از عمل شیوه زندگی سالم نداشته باشد، ممکن است سلول های چربی دوباره ایجاد شوند. بنابراین داشتن یک رژیم غذایی مناسب بعد از عمل پیکر تراشی جهت جلوگیری از برگشت چربی های اضافی لازم است.

حذف چربی بیش از حد توسط  لیپوساکشن

مقدار چربی که می توان به طور ایمن حذف نمود محدود است. احتمال ایجاد خطراتی در اثر حذف بیش از حد چربی وجود دارد. از جمله این خطرات عفونت، بی حسی و زخم می باشد. اگر میزان چربی بیش از حد برداشته شود، پوست ممکن است دچار تو رفتگی شود. خطرات احتمالی جراحی لیپوساکشن با میزان حذف چربی ارتباط دارد.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن در ویدیوی زیر توسط دکتر کامران کاویانی فر توضیح داده شده است :


چه افرادی کاندیدای عمل پیکر تراشی در مشهد هستند؟

به طور کلی، کاندیداهای خوب برای پیکر تراشی عبارتند از:

بزرگسالانی که در حدود 30٪ وزن اضافی نسبت به وزن ایده آل خود دارند و دارای پوستی قوی، با قابلیت الاستیسیته و عضله کافی هستند.

افراد سالم که بیماری یا بیماری های خطرناکی ندارند.

افراد غیر سیگاری

افرادی که توقعات غیر منطقی از عمل خود ندارند.

افرادی که نمی توانند از طریق ورزش چربی های اضافی خود را حذف کنند.


جهت مشاوره و اطلاع از قیمت عمل پیکر تراشی در مشهد با شماره 09018191885 تماس حاصل فرمایید
دکتر کامران کاویانی فر ، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی – بهترین جراح پیکر تراشی در مشهد

رزرو آنلاین نوبت مشاوره


عوارض پیکر تراشی

لیپوساکشن و پیکرتراشی هم مانند بسیاری از جراحی ها، ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد. با این حال، این روش عموما بی خطر است و هر گونه عوارض جدی برای آن بسیار نادر است. بعضی از عوارض جانبی که بیماران پس از عمل پیکر تراشی ممکن است تجربه کنند، در زیر شرح داده شده است:

1- کبودی

کبودی پس از لیپوساکشن رایج است. کبودی ممکن است در ابتدا دردناک باشد، اما معمولا ظرف چند هفته کاهش می یابد.

2- تورم

تورم نیز یک عارضه جانبی رایج در لیپوساکشن است. تورم اغلب در عرض یک یا دو ماه کاهش می یابد، اما ممکن است تا شش ماه نیز طول بکشد.

3- زخم

میزان زخم بسته به میزان برش ایجاد شده متفاوت است. در اغلب موارد، زخم در عرض چند هفته از بین میرود، اما بهبودی کامل ممکن است تا یک سال نیز طول بکشد.

4- درد پس از جراحی

درد یکی از رایج ترین عارضه های عمل های جراحی از جمله لیپوساکشن است. درد معمولا موقتی است و می تواند با استفاده از داروهای مسکن یا ضد درد کاهش یابد.

5- احساس بی حسی

ناحیه درمان ممکن است تا چند هفته پس از جراحی به علت آسیب عصبی سطحی بی حس باشد.

بیشتر بخوانید : عمل لیفت ران در مشهد

آیا عمل پیکر تراشی خطرناک است؟

پیکر تراشی همانند هر عمل دیگری، خطراتی دارد، مانند خونریزی و واکنش به بیهوشی. عوارض احتمالی خاص برای پیکر تراشی عبارت است از: ناهمواری های پوستی و عدم تقارن که ممکن است به علت حذف چربی ها ایجاد شود. همچنین کبودی ها، تغییر در حس پوست، تجمع مایعات در زیر پوست، عفونت، پیگمانتاسیون نامنظم و تورم مداوم از دیگر خطرات احتمالی عمل جراحی پیکر تراشی می باشد.

با مراجعه به جراح متخصص با تجربه می توان ریسک خطرات احتمالی لیپوساکشن و پیکر تراشی را به حداقل رسانید. همچنین بایستی قبل از عمل درباره‌ی تک تک عوارض و خطرات احتمالی با جراح پلاستیک خود مشورت نمایید.

پیکر تراشی بدون عمل جراحی

به پیکر تراشی توسط لیپوماتیک و لیپوساکشن پیکر تراشی بدون عمل جراحی نیز گفته می شود. در این روش ها برش جراحی بزرگی وجود ندارد و تخلیه چربی به وسیله پال و از طریق ایجاد سوراخ های کوچک انجام می شود.

دیگر روش های پیکر تراشی بدون جراحی استفاده از رژیم های غذایی و ورزشی مداوم و فشرده می باشد.

چرا بعد از پیکرتراشی باید گن استفاده کنیم؟

بعد از عمل پیکر تراشی بدن و ناحیه ای که تحت تاثیر جراحی قرار گرفته است دچار تورم خواهد شد. برای از بین بردن این تورم ها گن های خاصی برای هر ناحیه از بدن طراحی شده است که باعث سرعت بخشیدن به کاهش تورم بدن شما خواهد شد.

با پوشیدن گن ها غشای میان بافتی بدن تحت فشار قرار گرفته و مایعات را به سمت رگ ها هدایت می کند. بعد از عمل چربی از بدن شما خارج می شود در نتیجه در فضای خالی این چربی ها مایعات اضافه جمع می شوند. اما این گن ها با وارد کردن فشار به این نواحی جلوی جمع شدن این مایعات اضافی را می گیرد. در صورتی که شما از پوشیدن این گن ها خودداری کنید مایعات در زیرپوست شما جمع شده و باید بوسیله سرنگ از زیر پوست خارج شوند که کاری سخت و دردآور خواهد بود.

گن ها در شکل گیری پوست شما کمک می کنند و از چروک شدن ناحیه تحت جراحی و شکل گیری نامتناسب پوست شما جلوگیری می کند. در آخرین تحقیقات مشخص شده است که وارد کردن فشار به زخم ها و تورم ها فرایند بهبودی آنها را تسریع می بخشد و شرایط بهبود و کلاژن سازی با سرعت بیشتری انجام می شود.

استفاده از گن تا 6 هفته پس از عمل الزامی است و استفاده بیشتر از آن برای شما مفید خواهد بود.

هزینه عمل پیکر تراشی در مشهد

عوامل مختلفی در تعیین هزینه پیکر تراشی در مشهد تاثیر گذار است. یکی از مهمترین این عوامل ناحیه ای است که تحت عمل پیکر تراشی قرار گرفته است. به طور مثال هزینه عمل لیپوساکشن شکم با بازو متفاوت است.

هزینه پیکر تراشی شامل هزینه های بیهوشی، بیمارستان یا مرکز جراحی، دستمزد جراح، هزینه های آزمایشگاه، گن طبی مورد استفاده پس از عمل لیپوساکشن، داروها و غیره می باشد.
هزینه جراح بر اساس میزان تجربه و تخصص وی تعیین می گردد. همچنین موقعیت جغرافیایی در تعیین قیمت تاثیر گذار است.

آیا عمل پیکر تراشی در مشهد مشمول بیمه می شود؟

از آنجا که پیکر تراشی یک عمل زیبایی است، تحت پوشش بیمه پزشکی قرار نمی گیرد، مگر اینکه به دلایل درمانی انجام شود. به طور مثال، گاهی اوقات بیمه درمانی برای درمان لیپوم های زیر جلدی (تومورهای کوچک چربی در زیر پوست) هزینه لیپوساکشن را پوشش می دهد.

به منظور آگاهی از هزینه‌های پیکر تراشی در مشهد توسط دکتر کامران کاویانی فر، متخصص جراحی پلاستیک در مشهد و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌ تلفن  تماس حاصل فرمایید.

منابع : medicalnewstoday.com, cbsnews.complasticsurgery.orgnews-medical.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.