مشاهده و رزرو آنلاین نوبت ویزیت و مشاوره پزشک

از بین بردن سریع کبودی بعد عمل بینی

رفع کبودی بعد عمل بینی - از بین بردن سریع کبودی بعد عمل

از بین بردن سریع کبودی بعد عمل بینی

بازدیدها : 72627 بازدید

برای رفع کبودی بعد عمل بینی چه کنیم؟ برخی از افراد بعد عمل بینی دچار کبودی صورت و زیر چشم ها می شوند. با مشاهده این کبودی ها نگران نشوید. راههایی برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل بینی وجود دارد. در زیر برخی از نکات برای رفع ورم صورت و از بین بردن سریع کبودی بعد عمل بینی آورده شده است :

رفع کبودی بعد عمل بینی

اگر قصد عمل جراحی بینی دارید ممکن است از کبودی بعد از عمل نگران باشید . ما در این مقاله روش های از بین بردن سریع کبودی بعد عمل را به شما آموزش می دهیم . امیدواریم که این روش ها برای شما مفید باشد.

راهنمای کامل عمل بینی در مشهد و هزینه جراحی

نکات قبل از عمل جراحی بینی

شما باید قبل از جراحی بینی نکات زیر را رعایت کنید تا صورت شما دچار تورم و کبودی کمتری شود:

1- داروها

– شما باید از دو هفته قبل از عمل جراحی از مصرف داروهایی مانند آسپرین ها، کدویین ها و دیگر داروهایی که غلظت خون شما را بالا می برد پرهیز کنید. داروهای قلبی هم از جمله این موارد هستند اما شما باید توجه داشته باشید که عدم مصرف آنها به سلامت شما آسیب نرساند.

– شما بایستی درباره داروهایی که مصرف می کنید و بیماری هایی که به آن مبتلا هستید با جراح خود مشورت کنید. از وی درباره تاثیر داروهای مصرفی و تاثیر کبودی بعد از عمل سوال کنید و در صورت تایید مصرف آن را کاهش و یا قطع کنید و بعد از جراحی مجدد به مصرف آن ادامه دهید.

استفاده از دارو قبل از عمل بینی در مشهد
عدم استفاده از برخی داروها قبل از عمل بینی

2- مکمل های گیاهی و داروهای گیاهی

بعضی از داروهای گیاهی که مصرف می کنید می تواند غلظت خون شما را بالا ببرد. نتیجه افزایش غلظت خون می تواند کبودی بعد از عمل بینی باشد.

از آنجایی که در بیشتر مواقع مصرف این داروها الزامی نیست باید مصرف آن را قطع کنید و یا درباره مصرف آنها با جراح بینی خود مشورت کنید.

برای کاهش ورم بینی بعد از عمل
تاثیر داروهای گیاهی بر کبودی بعد عمل

3-الکل و قهوه

توصیه می شود یک هفته قبل از عمل بینی از مصرف الکل، قهوه و نوشیدنی های مشابه خودداری کنید.

الکل و کافئین فشار خون شما را بالا می برد و امکان خونریزی هنگام جراحی و بعد از جراحی را افزایش می دهد.

به ویژه در شب قبل از جراحی از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.

تغذیه مناسب قبل و بعد از عمل بینی در مشهد
عدم مصرف نوشیدنی های الکلی قبل و بعد عمل

4- سیگار

بهتر است یک هفته قبل از عمل بینی تا دو هفته بعد از آن از کشیدن سیگار خودداری کنید. کشیدن سیگار روند بهبودی را به تاخیر می اندازد.

5- آرایش صورت

قبل از عمل جراحی زیبایی هیچگونه آرایشی روی صورت خود نداشته باشید. بایستی تمام آثار آرایش را از روی صورت خود پاک کنید. آرایش می تواند باعث پنهان شدن رگ های خونی شما شود. اگر جراح رگ خونی شما را نبیند و به آن آسیبی وارد شود باعث ایجاد کبودی بیشتر بعد از عمل می شود.

رفع کبودی بعد از عمل بینی- آرایش کردن قبل عمل
عدم آرایش صورت قبل عمل

نکات بعد از جراحی بینی

مراقبت ها و نکات بعد جراحی بینی جهت رفع کبودی بعد عمل بینی :

1- کمپرس سرد

تا 48 ساعت بعد از عمل جراحی می توانید با قرار دادن کمپرس آب سرد و یا یخ روی صورت و بینی خود از درصد تورم آن بکاهید. این کار می تواند به انسداد رگ های خونی شما کمک کند و روند خونریزی را کاهش دهد. باید توجه داشته باشید هنگام استفاده از آن به بینی خود فشار وارد نکنید.

کمپرس آب سرد بعد از عمل بینی
از بین بردن کبودی بعد از عمل بینی

جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره تلفن تماس حاصل فرمایید
دکتر کامران کاویانی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی – بهترین جراح بینی مشهد


2- خواب

بعد از جراحی حتما باید سر خود را به مدت دو هفته بالاتر از سطح بدن خود قرار دهید. هنگام خواب از دو تا سه بالش برای زسر سر خود استفاده کنید.

طرز خوابیدن بعد از عمل بینی
طرز خوابیدن بعد از عمل بینی چگونه است؟

3- استراحت

بعد از عمل، بینی شما دچار زخم های زیاده شده است و صورت شما متورم است. بدن برای بهبودی سریع نیازمند به انرژی زیادی است تا هر چه سریع تر زخم ها و کبودی ها برطرف شود.

تاریخ جراحی خود را در زمانی قرار دهید که بتوانید حداقل یک هفته بعد از جراحی در خانه به استراحت بپردازید. با استراحت بیشتر کبودی های بعد عمل شما سریعتر برطرف می شود.

شما می توانید برای مطالعه مقاله کامل تر درباره نقاهت بعد از عمل”مراقبت های بعد از عمل بینی” را مطالعه نمایید.

4- برای رفع کبودی بعد از عمل بینی چه بخوریم  ( ویتامین K )

ویتامین کا یک ماده منعقد کننده طبیعی است. کمبود ویتامین کا در بدن شما در جراحی بینی منجر به خونریزی در بینی شما می شود. شما بعد از جراحی باید حتما رژیم غذایی خود را طوری تنظیم که ویتامین کا بیشتر از سابق به بدن شما برسد. غذاهای حاوی سبزیجات، شلغم و اسفناج و یا سویا، آب هویج و کدو تنبل باید در رژیم غذایی شما غذای شما وجود داشته باشد.

شما می توانید مقاله “مفیدترین غذاها بعد از عمل بینی” را مطالعه کنید تا درباره غذاهایی که باید قبل و یا بعد از عمل مصرف کنید اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

غذاهای مناسب بعد از عمل بینی
رژیم غذایی بعد از عمل بینی

5- کمپرس گرم

بعد از دو روز اول که روی پوست خود کمپرس سرد قرار می دهید حالا می توانید از کمپرس گرم استفاده کنید. پس از دو روز با استفاده از کمپرس سرد رگ های خونی شما بسته شده و تقریبا ترمیم شده اند. بعد از گذشت این مدت شما می توانید با استفاده از کمپرس گرم روی صورت خود جریان خون را افزایش دهید. با این کار به از بین بردن خون موجود در زیر پوست کمک کنید.

شما می توانید از حوله گرم هم استفاده کنید. حوله را گرم کرده و روی صورت خود قرار دهید. پس از بیست دقیقه مجددا حوله را گرم کرده و روی صورت خود قرار دهید.

شما می توانید با اجرای این نکات ساده از کبودی بعد از جراحی بینی خود بکاهید و فرایند ترمیم و بهبودی خود را سریع تر طی کنید. رعایت این نکات به از بین بردن سریع کبودی بعد عمل به شما کمک می کند.

کمپرس گرم برای از بین بردن سریع کبودی بعد از عمل
کمپرس گرم بعد از عمل بینی

منبع : سایت دکتر کامران کاویانی فر

2 دیدگاه

  1. پاکدشت هستم کبودی دارم

    1. سلام کبودی ها به مرور زمان از بین میره، لطفا صبور باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.